Montera i en 600 E-tec i en Summit 800-14

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Leker med tanken på den dagen min 800 E-tec tackar för sig på att lyfta i en 600 e-tec snurra i.

Vad behövs modifieras för att det ska gå? Motorfästen? El kontakter?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
Är de inte billigare att renovera 800an? Om inte annat måste de finnas massor av 800 motorer på skrotar.
De du måste få med på 600 motorn är all el framförallt stator ecu boxen samt startspärr dess eller vad de heter på e-tek?. Agaspipan ink grenröret och slutburk måste såklart bytas. Sedan hur de passar motorfästen vet i f om jag gissar hejdlöst så är nog själva chassit samma men de kan skilja i adaptrar från chassi till motorblock. Kan tänkas du måste få tag på lösa motorfästen för 600 motor men de är inte säkert kolla sårängskiss motorfästen på ski doo parts.
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Ska svänga förbi åf när juletiderna är förbi och kolla på deras sprängskisser.

Kollade på bildelsbasen och det fanns bara två 600or som var från 2009 och 2011. Så det blir nog att slopa denna idé och bara trycka ner en likadan snurra eller renovera den när den tiden är kommen. Det blir nog enklast och billigast.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Om du känner på dig att nått är på gång så tycker då jag att du ska beställa motordelar och börja skruva istället för att krångla med andra motorer.

Enda gången det är försvarbart att byta till en annan sorts motor är om man ska trippelkonvertera.
 
Reactions: suregom