Moddad luftburk till Viper..

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Är det någon som har gjort något åt luftburken? Jag har SLP-piper på min och läste någonstans att det var en som tagit bort en mellanvägg och gjort fler hål i burken + att han fick bestycka upp den och det hade gjort 10hk, (Han hade oxå SLP-piper) Om någon gjort det, hur mycket fick ni gå upp i munstycket? lågfart? Kör själv med 165mj och 47,5 på lågfarten nu.
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Som en referens så har jag följande: hauck pipor, rensad/borrad lufturk. uppsvarvade förgasare, srx toppar, v-force samt portade cylindrar. Har 55 lågfart och 172.5 main.
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Näe det tror inte jag heller. möjligtvis att den var helt felbestyckad före så att det var därför han hittade sina 10hk. Av vilken anledning kör du med SRX toppar, högre komp, annan squish eller bara bättre kylning? Du råkar inte ha någon portningsmall till dina cylindrar?
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Näe det tror inte jag heller. möjligtvis att den var helt felbestyckad före så att det var därför han hittade sina 10hk. Av vilken anledning kör du med SRX toppar, högre komp, annan squish eller bara bättre kylning? Du råkar inte ha någon portningsmall till dina cylindrar?
För att få samma komp och stabilare kylning. Men nu blir det oem topp snart då 780 kittet ska på plats, eller rättare sagt en omgjord oem topp
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Ok.. Kör du samma bestyckning rakt över då eller? Du råkar inte ha en havererad portad cyl som man skulle kunna kopiera portningen? Du hade ju en hel del prylar när ja köpte trailingarmarna av dig.. kanske ligger nån cylle i nåt hörn å skräpar ;)
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Har ingen havererad cylle, Har bara fina oem cylindrar som ligger, Däremot så kommer jag att plocka av mina så fort jag får kittet från hauck.
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Ja jag kör samma bestyckning rakt över. Kanske inte det optimala men det blir en bromsning senare i vinter och då får jag ju svart på vitt
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Vart ska du bromsa någonstans? Har en kompis som har bänk som även kört skoterdragracing, Bromsade min Pontiac motor där oxå.. väldigt seriös kille.. http://www.junggrensmotorteknik.se/ Man skulle inte kunna få kopiera portningen sedan när du satt på 780 kittet eller ska dom ut på blocket så fort du fått hem nya prylarna?
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Kanon. Jag svarvar ett tunt stålfoder som precis passar i loppet på cylindern sen är det bara att märka upp å porta det som en av dina cylindrar är.. Jag håller koll på din projekttråd så ser jag när det börjar bli aktuellt.