Modda Bakljus på XP?

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Borrade bort hela skiten till lyktinsats/stänklapp , iden verkar bli att skära ut en egen stänklapp i hårt gummi lr plast och fästa ett ledbakljus typ biltema i den! postar en bild när det är klart!
 

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
Tog också bort hela lamphuset och stänkan och ska montera led bakljus under sadeln ... kommer nog bli nice!
AnimaL: kan du slänga upp bilden?
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
ser ju hur bra ut som helst ! :D men jag funderar på att fästa lyset längst upp på fästet till stänkan, men det är väl en smaksak
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
http://www.pixbox.se/pic_show_id30219169.html

Lite suddiga bilder men.. så gjorde jag på min. Lyset är ett LED från biltema inkl bromljus för en hundring. Stänkan är från en sån där fyrkantig 1kbm plasttank, funkar hur bra som helst att backa och tillräckligt motstånd för snön så att den drar in för kylning.
gjorde precis lika på min tnt fast ett ledljus från skoterbutiken.se och stänkläpp från arctic 600 sx, vart skitsnyggt. nackdelen va att de var lite bökigt att backa med längre stänkläpp, men snyggt iafa.
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Varför vill man ha led bakljus ens? Tycker man syns sämre med det då snön lätt byggs på ett sånt ljus, iaf på polarisarna jag kör med =/

Kapa till ett stänkskydd från lastbilsstänk skydd funkar klockrent!
Billigt också typ 80 kr på Swedol.