Mitt tips för att göra forumet bättre för alla

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Har nu varit medlem på detta forum i ca ett halvår. Jag är inte bra på mek i skotrar men har inte tummen mitt i handen så jag gör allt som går själv, har därför använt sök funktionen mycket för att söka fakta och tips.
Men allt för ofta hittar jag svar som saknar viktig fakta och därför blir det extra jobb att söka vidare eller ställa fler frågor. Också allt för många som svarar att dom tror.

Mitt tips är:

När du svarar i en tråd, se till att du vet svaret. Om du tror skapar det ofta bara mer jobb till fler frågor för att få svar av nån som vet.

Svara med modell och år. Som exempel, att svara att polarismotor passar bolton i yamaha hjälper ingen. Blir bara fler frågor. ( Hitta på exemplet så jag inte pekar ut nån men finns gott om riktiga exempel där viktig info om modell och år saknas. )

Om ni andra börja tänka på detta så ser ni att många trådar saknar fakta som är ovärdelig för oss nybörjare. Vi kan inte alltid veta att skoter som står i svaret endast fanns -98 . Och vi som tror låter bli att svara tills vi vet.

Obs! Detta är min upplevelse efter sökandet efter svar på många många frågor jag haft. Jag hoppar inte på nån, jag klagar inte på nån. Jag ger bara mitt tips på hur jag tror att detta forum kan bli ännu bättre.

Mvh Patrik

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
jajjomen bra bra!
hatar folk som har hört att de var så ***** bra att borra hål i tunneln för att lätta den eftersom deras brors jobbarkompis halvbror har sagt de till en kille på en fest och att killen så som skrev här på forumet höre i smyg på vad de andra sa..

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Jag tycker absolut att det ska funka. Kan aldrig bli perfekt men kan bli så mycket bättre. Upplevde att var och varannan tråd saknar viktig fakta eller innehåller svar som jag tror eller som "melmaq" säger tips från, har hört eller till och med inehåller svar som inte alls igentligen hör till tråden.

Om alla som läser detta tänker på det, påminner andra när tråd saknar fakta o.s.v.

Vill majoriteten förbättra så går det, det tror jag :)

Mvh Patrik

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
33
Plats
Kom på en till grej man kan göra. Kan vi inte göra en sticky i köprådsforumet där vi skriver upp alla de vanliga sakerna man ska kolla efter vid skoterköp, som sprickor i chassit, mattans skick, osv osv... Det skulle nog rensa bort en hel del av alla trådar!

Sen kan vi göra en "Stora tråden om Lynx Enduro" också snart ;)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Kom på en till grej man kan göra. Kan vi inte göra en sticky i köprådsforumet där vi skriver upp alla de vanliga sakerna man ska kolla efter vid skoterköp, som sprickor i chassit, mattans skick, osv osv... Det skulle nog rensa bort en hel del av alla trådar!

Sen kan vi göra en "Stora tråden om Lynx Enduro" också snart ;)
snart? borde ha gjorts länge sedan..

Annars bra idéer :)

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Och till "user agreement" som alla godkänner (men inte nödvändigtvis läst OCH förstått...) kan även tilläggas det universalsvar som vissa användare tycker tillför en hel del för vissa trådar, nämligen "Ring ÅF och fråga".
Totalt meningslöst att posta svar som det, imo.

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
Och till "user agreement" som alla godkänner (men inte nödvändigtvis läst OCH förstått...) kan även tilläggas det universalsvar som vissa användare tycker tillför en hel del för vissa trådar, nämligen "Ring ÅF och fråga".
Totalt meningslöst att posta svar som det, imo.
hahah ja det har man sett dom har svara nån gång å de är ju inte därför det finns ett forum för att bli hänvisad till nån ÅF:hmmmm:

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Stör mig på allt citerande som används i tid och otid i en omfattning som inte går att finna på något annat forum.

om någon startar en tråd och t.ex lägger in en film med en liten text så kommer det ofta någon och citerar hela inlägget med film och allting och skriver typ "ja den var bra"
hade det inte varit bättre att trycka på snabbsvara och skriva samma text???

Skåp

Välkänd medlem
16 nov 2006
196
0
6
Hudiksvall
Helst så kan man ju göra om citatet... ta bort film, bilder och behålla texten, som man svarar på.