misständer och skjuter skarpt

jarnis1

Prospect sledder
1 jan 2000
4
0
0
Härnösand Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 20-Jan-03 kl 12:56 PM (CET)]Har en arctic cat som efter ca 10-20 minuters körning börjar misstända och bakskjuta, särskilt på låga varv och vid gas pådrag, men håller man jämn gas går den rikt igt hyggligt. tacksam för tips på vad det kan vara

Tack för alla svar, det var som de flesta trodde! Kontakten i gasreglaget spökade
mvh
Järnis
 

Macho_Man

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Sandviken Sverige
min kusin hade det problemet på sin -98 zr 600. på den satt de nån pryl på vid gashandtaget som tydligen brukar spöka på dom flesta ac. jag har för mig de fanns 3 sladdar där å en av dom ska du dra ut, men jag minns inte vilken. så ring nån som skruvar me ac å fråga vilken det är. kusin min gjorde det å den gick som en klocka sen iaf.

lycka till.
 

elachon

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Boden Sverige
På arctic brukar "död mans gräppet" spöka ganska friskt.. de e en kontakt som går längs styret, Lila är den om ja int minns fel.

Ryck isär den och tejpa kontakterna
Ski-Doo Blows you away
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Har haft samma problem på alla 3 Arctic-Cat jag har. Det är microbrytaren i gasen som glappar. Jag löste det genom att koppla förbi (bygla) brytaren.
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Det går att åtgärda tillfälligt genom att lossa kontakten som går till microbrytaren och nödstoppet. Men då fungerar inte nödstoppet. Följ trådarna som kommer ut från gashandtagen (det sitter tre omgångar kablar). Prova dig fram, lossa en kontakt i taget. Du märker när inte nödstoppet fungerar.