Missa inte morgonkaffet...

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Upptäckte i morse att kaffet var slut... vilken mardröm.

I väntan på att affären ska öppna så tänkte jag passa på att kolla tvättstugan..
Vilken lycka.. fanns en ledig tid nu på morgonen.
Upp i lägenheten och packade ihop all smutstvätt och ner till tvättstugan igen.
För att då upptäcka att tvättstugan inte fick användas på grund av fel.
Så det vara bara att släpa hem allt igen.

Kollar mitt konto och sätter mig sen i bilen och åker till affären, och tänkte vara smart nog att fylla upp kyl och frys samtidigt.
Handlar för drygt 1000:- och när jag ska betala får jag beskedet att "Köp medges ej"
Visste att det fanns pengar på kontot, så vi testade 1 gång till.
"Köp medges ej"

Så dom bad mig gå till bankomaten istället.
När jag kommer dit och ska ta ut pengar så får jag "Uttag medges ej"
Kollar då mitt saldo i bankomaten och upptäcker då att det belopp jag vill ta ut inte finns tillgängligt eftersom jag precis hade handlat??

Tar detta kontoutdrag och går tillbaka till affären och visar dom att dom faktiskt har dragit pengarna från mitt konto.
Dom i sin tur hävdar att dom inte har gjort det trots att det står i klartext på mitt utdrag från bankomaten.
Det tar över 30 minuter innan dom kommer fram till att dom inte begriper detta och jag vill hem.
Så dom skulle undersöka detta vidare och återkomma i em... får se vad dom säger då.

Lätt irriterad sätter jag mig vid datorn för att kolla mina konton på nytt, och mycket riktigt, jag hade pengar på kontot, och affären har dragit exakt det belopp som står på kvittot.

Hur många här tror att jag kom ihåg att köpa kaffe??

Men när jag är inloggad så passar jag på att kolla varför bensinräkningen var högre än normalt (E-faktura) och upptäcker då att jag enligt fakturan har tankat över 111 liter bensin på 4 dagar...
Tycker att det är ganska bra jobbat av mig med tanke på att min bil drar 0,6 och jag har 3 km till jobbet.
Ännu bättre blir det när en tankning visar sig vara på 2 liter mer än vad som ryms i tanken.

Jag tog en promenad och köpte kaffe.. flera paket (från en annan butik), och funderar på vad jag ska göra resten av dagen, de 10-11 timmar jag hade räknat med att vara vaken... låsa in mig och somna om kanske :)


Så vad ni än gör.. se till att ni har kaffe hemma..
 

Sebbemagnusson

Välkänd medlem
2 dec 2008
348
0
16
Östersund
Life's a bitch, then you die.. som man brukar säga!
Förstår att du blev lite irriterad av händelsen, dom har gjort liknande för mig.
Betalade ca 550kr, sen när jag kollade saldo stod det att dom dragit 1100kr.
Fick tillbaka det efter några veckor..
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Det var dagens första 4 timmar.. var ute en vända till garaget för att försöka lista ut varför min skoter vägrar start, testade soppapumpen som fungerade som den skulle...
Plockade då bort luftburken och alla förgasare.. fulla med bensin, så det verkar ok.
Tappar sen små klips som naturligtvis hamnar under motorn och jag får inte ner händerna där så att jag får tag på dom.. så jag slog igen garageporten och gick hem.

Nu tänker jag inte göra något mer idag.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Haha ja sånadär dagar har man ju haft några av.. Först blir man jävligt arg och surar ned sig totalt.
Nuförtiden skrattar jag bara åt skiten. Men jobbigt är det!