Mini Projekt skoterdragare

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Kanske lite fel fordon, men lika skoterrelaterat som ett släp.
Jag å sambon tröttnade att åka trångt i vintras när man skulle packa kläder, utrustning mat å hund i bilen å åka på skoter helg hos kamrater.
Så i sommras hittade jag en lagom bil med utrymmen 4x4 diesel drag osv.
Ska få lite kärlek innan det drar igång på riktigt med vinter

Bilen... om man nu ska kalla det bil.
En Chevrolet Suburban 2500 6,2D 1991


Dag 1 i garaget revs innertak, inreding i bagaget och bakrutor ur.
Ska fixa lite rost i hjulhusen bak och insteget bak. och lite bubblor runt rutorna (bak)
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Just nu "C" reggad... får se om AMS sponsrar med ett Ckort annars så reggar jag ner den till lättlasbil.
De som ska fixas är
*Hjulhusbak (banka till plåt å svetsa)
*Rikta bakskärmen (portapower rikting, lite smide)
*Byta insteg/tröskel till Bagagedörrarna (beställa ny plåt från USA)
*Fixa lite små bubblor i lacken på bak flyglarna. (Slipa spackla måla)
*Winch, båge fram och Extraljus (Julas stora winch, egen båge och 3xBigKnick 55w Xenon)
*Backlampor!
*Byta runningbords (fotstegen) mot mindre fosteg som inte samlar skit/snö och man inte fastnar med i skog å snö
*Hjul byte till 33"höga hjul på fetare alu hjul istället för plåtisarna som sitter där nu. (blästra å pulverlacka fälgarna, köpa nya slangar å kränga på däcken som följde med fälgarna så länge)
*Hasplåtar fram och över tanken bak.
*Stereo med tillhörande högtalare fram/bak plus SUB
*Ev. Running lights på taket.

+ en massa annat som dyker upp längs vägen

Blir ingen hellack utan maska å lacka det som behövs.
Må ju få den klar innan jul (frågan är bara vilket år)

Finns även drömmar om ett matchande skoter släp. Maskulint Boggiesläp med stora hjul typ 33or osv. Men de är fortfarande på drömma stadiet
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
**BLABLBAL***
Finns även drömmar om ett matchande skoter släp. Maskulint Boggiesläp med stora hjul typ 33or osv. Men de är fortfarande på drömma stadiet
det hade varit riktigt häftigt! fett boggisläp som matchar i färg och hjul! men somsagt är ju inte bara det. kommer nog bli bra i slutändan iaf:)