minderårig körning

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
när jag var å körde moppe idag så hade snuten poliskontrol å jag är minderårig å kör trimmat, men jag klarade mig hade blicken framåt å körde förbi haha :D
3 steg för att slippa poliskontroller:

1. LÄGG DIG NER PÅ STYRET!
2. Håll halv gas
3. Hoppas på det bästa

Dom kommer tro att din moppe går så ***** slött att du måste ligga ner för att passera 30km/h!
Fungerat några gånger :)
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
3 steg för att slippa poliskontroller:

1. LÄGG DIG NER PÅ STYRET!
2. Håll halv gas
3. Hoppas på det bästa

Dom kommer tro att din moppe går så ***** slött att du måste ligga ner för att passera 30km/h!
Fungerat några gånger :)
haha de va fan bästa tacktiken hit tills (stavning?)
 

PontusS

Aktiv medlem
14 feb 2009
70
0
6
Hälsingland
Nej nej, växla upp och sakta ner! Ger ett riktigt bra intryck på att den går sjukligt slött. Tror faktiskt det skulle funka om det inte är alltför hårda kontrollanter!
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
ja skulle inte riskera att inte få ta kortet genom att köra trimmat men ska man göra dä så ska dä vara ordentligt trimmat så man kör i från polisen:aetsch: nä ja skämta men va händer om man kör fyrhjuling på väg å ä minderårig å blir tagen? den är skattad å försäkrad å terränghjulingsreggad men
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
ja skulle inte riskera att inte få ta kortet genom att köra trimmat men ska man göra dä så ska dä vara ordentligt trimmat så man kör i från polisen:aetsch: nä ja skämta men va händer om man kör fyrhjuling på väg å ä minderårig å blir tagen? den är skattad å försäkrad å terränghjulingsreggad men
Endast böter för olovlig körning.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
ja skulle inte riskera att inte få ta kortet genom att köra trimmat men ska man göra dä så ska dä vara ordentligt trimmat så man kör i från polisen:aetsch: nä ja skämta men va händer om man kör fyrhjuling på väg å ä minderårig å blir tagen? den är skattad å försäkrad å terränghjulingsreggad men
på sommaren är de lite lättare att köra ifrån polisen än på vintern om man inte har en lössnö moppe ;)
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
ja skulle inte riskera att inte få ta kortet genom att köra trimmat men ska man göra dä så ska dä vara ordentligt trimmat så man kör i från polisen:aetsch: nä ja skämta men va händer om man kör fyrhjuling på väg å ä minderårig å blir tagen? den är skattad å försäkrad å terränghjulingsreggad men
Det handlar inte om att dra ifrån polisen, för det är alla mopeder för slöa för, trimmat som otrimmat.

Det handlar mer om att vara galen och köra på småvägar eller platser där polisen anser att det blir farligt att förfölja dig på.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Det handlar inte om att dra ifrån polisen, för det är alla mopeder för slöa för, trimmat som otrimmat.

Det handlar mer om att vara galen och köra på småvägar eller platser där polisen anser att det blir farligt att förfölja dig på.
när jag mena att man kör ifrån dom mena jag att man drar in efter en gång sitg eller skidspår efter stor vägen har man juh inte en chans mot en bil :p
 

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
Klart du får böter om du är under 15 men du kan ju ha tur också så att det bara blir en varning.
Eftersom du är 14 år händer det ingenting! Endast ett litet snack med socialen (du och dina föräldrar). Jag körde moppe redan som 13 åring, det var de ända som hände då. Däremot om du hade varit 15 år och kört EU-moppe utan att du har kortet blir det 3000kr i böter för olovligkörning!
 

Ockelbo 600-2

Välkänd medlem
14 apr 2008
132
0
6
Luleå
Bör inte bli det, vet dock inte.

Men har man en moppe som går hårdare än 30km/h kommer man undan genom att svänga in på närmsta gångväg etc.
Om de inte har Enduro/MC vill säga. :beer:
 

PontusS

Aktiv medlem
14 feb 2009
70
0
6
Hälsingland
om man kör me trim + blackbox och polisen kommer på en med de då ? blir de ännu jävligare då??
Alltså, rent teoretiskt bör det gå, men man hör direkt på en moppe som är blackboxad med trim, den låter hemskt urholkad och onormalt så är polisen någorlunda erfaren så kommer dom börja leta efter bb'n, men det är bara att blåneka och se till att den är gömd bra! Är det enduropolisen är det bäst att ge upp, dom är inte alls bangen på att förfölja en i trappor osv och det är oftast mycket duktiga åkare med några år bakom styret :rock:

Sen så blir det såhär att man är stor på orden (men inte på jorden) men när man väl ser en polisbil med en polisman som vinkar in en då är man inte stor i byxorna. Men lycka till i sommar, jag ska trimma av tror jag :)