Hallå!
Jag har en Rev 800 -04 som jag köpte före jul och kört ca 80 mil med, körde från början med en 383 rem som satt på, ingen aning hur långt den hade gått, men jag körde iaf 60 mil till med den!
Sen monterade jag ett variatorkitt, och första dagen jag körde med det så sprängde jag remmen. Tyckte inte det var så mycket att orda om, den kunde ju ha gått allt mellan 60 - 500mil, så jag satte dit min reservrem som också var en sliten 383. Den sprängde jag turen efter.. Nu monterade jag bort variatorkittet av andra anledningar, och monterade en ny 383.
Idag for den remmen! Kört max 10 mil med den! Den började fransa upp sig på "yttersidan" alltså inte närmast den fasta skivan. Dessutom var den rejält varm när jag tog bort resterna av den!
Har kört rätt mycket ospårat i djupsnö och höga varv!
Vad kan vara fel?
Linjera variatorerna? Behöver man något verktyg och hur gör man?
Sätta på en 377 och hoppas det fungerar bra?
Eller kan det helt enkelt vara slumpen som gjorde att den tredje remmen for, vart knappast någon korrekt inkörning av remmen, och på tal om inkörning, vad är det som ska "nötas in" på en rem? Är det bara vinklarna eller?
Hoppas nån har något tips, blir ju dyrt med en ny rem varje tur
Jag har en Rev 800 -04 som jag köpte före jul och kört ca 80 mil med, körde från början med en 383 rem som satt på, ingen aning hur långt den hade gått, men jag körde iaf 60 mil till med den!
Sen monterade jag ett variatorkitt, och första dagen jag körde med det så sprängde jag remmen. Tyckte inte det var så mycket att orda om, den kunde ju ha gått allt mellan 60 - 500mil, så jag satte dit min reservrem som också var en sliten 383. Den sprängde jag turen efter.. Nu monterade jag bort variatorkittet av andra anledningar, och monterade en ny 383.
Idag for den remmen! Kört max 10 mil med den! Den började fransa upp sig på "yttersidan" alltså inte närmast den fasta skivan. Dessutom var den rejält varm när jag tog bort resterna av den!
Har kört rätt mycket ospårat i djupsnö och höga varv!
Vad kan vara fel?
Linjera variatorerna? Behöver man något verktyg och hur gör man?
Sätta på en 377 och hoppas det fungerar bra?
Eller kan det helt enkelt vara slumpen som gjorde att den tredje remmen for, vart knappast någon korrekt inkörning av remmen, och på tal om inkörning, vad är det som ska "nötas in" på en rem? Är det bara vinklarna eller?
Hoppas nån har något tips, blir ju dyrt med en ny rem varje tur