min nya M8!

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
hej! nu har den nya M8:an kommit hem!

Ska bli kul att prova den med den nya motorn:bootyshake:
DSC_0156.jpgDSC_0149.jpgDSC_0153.jpg
 

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
Sv: Ny M8!!!!!!!!!!!!

jo de var nog inte så många som visste att de skulle komma hit några vita M:are :)

men men....
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Sv: Ny M8!!!!!!!!!!!!

MEEEN, jag hade hoppats att nån grävt upp info om ett nytt chassie...

Men ändå, grymt snygg maskin=) kan bara gratulera till ett mkt bra köp.
 

Reppa

Välkänd medlem
2 dec 2007
200
0
16
Mbgt
Sv: Ny M8!!!!!!!!!!!!

Har hunnit testa min HCR -11 lite, känns ruskigt fin, och vart perfekt körställnig med en amp styrförflyttare. nu kan man stå i fotholkarna och köra utan att styret tar i kroppen på högsta läget.
nu är det bara att vänta på mer snö.. är ca 40-45 cm nu.. så man kan ju iaf puttra försiktigt å köra in maskineriet ;)
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Sv: Ny M8!!!!!!!!!!!!

Snygg maskin. Sätt dit HD-bukskydd. Flytta fram styret. Sätt på boggie förstärkare så har du en fin maskin. Var uppe i Kiruna (mellan g-vare och Kiruna) och körde med min nya PRO-RMK i helgen. 60 cm puder och en kul helg :)
 

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
okej, jo jag hade en 2009 M8 före denna, så de blir kul att känna på denna motor, om de är stor eller liten skillnad!:p

Jo man måste nog he sig upp mot kiruna tror jag;)

Låta STOR 800:an tala:nod:
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
okej, jo jag hade en 2009 M8 före denna, så de blir kul att känna på denna motor, om de är stor eller liten skillnad!:p

Jo man måste nog he sig upp mot kiruna tror jag;)

Låta STOR 800:an tala:nod:
Motorn går helt brutalt hysteriskt. Det skall skilja över 20 HK mot din 2009. Nu innebär det i praktiken inte så stor skillnad. Den gamla 800 motorn var kraftfull den oxå med ett brett register fastän den var den svagaste 800 på marknaden. Jag sänkte tillslagsvarvet på min HCR förra säsongen för att få den att gå lite lugnare när man krypkör bland träden. Halva starttrycket och samma sluttryck på fjädern. Blev perfekt iaf för mig. Nya HO motorn har en mycket bättre förbrukning än den gamla motorn. Iaf. Den vita Arcticen är den klart snygaste. Fattar inte varför KGK inte tar in den som standard.
 

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
Motorn går helt brutalt hysteriskt. Det skall skilja över 20 HK mot din 2009. Nu innebär det i praktiken inte så stor skillnad. Den gamla 800 motorn var kraftfull den oxå med ett brett register fastän den var den svagaste 800 på marknaden. Jag sänkte tillslagsvarvet på min HCR förra säsongen för att få den att gå lite lugnare när man krypkör bland träden. Halva starttrycket och samma sluttryck på fjädern. Blev perfekt iaf för mig. Nya HO motorn har en mycket bättre förbrukning än den gamla motorn. Iaf. Den vita Arcticen är den klart snygaste. Fattar inte varför KGK inte tar in den som standard.

Okej, de låter ju jävligt bra!
Nej jag vet inte heller de, men samtidigt är man glad att man fick nys om den vita och han ta en innan dem tog slut:nod:
 

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
HA HA! :bootyshake:

Jag köpte den sista som kommer till sverige i år!!!!

ps. SNYGG SOM FAAN!!!!
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Najs släde du köpt :) har fått ihop ca 4mil med min 11as hcr och jag är riktigt nöjd går riktigt fint och det känns att det finns pulver under huven :) vi har fått ca 40cm snö här nu också så det är riktigt skoj att man får testa så här tidigt på sesongen :)