Miljöbensin - DEL 2

yamaha300

Välkänd medlem
27 feb 2005
152
0
6
Hej

Aspen-miljöbensin 2T ska den blandas med olja som vanlig 95 okt?

mvh Johan
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Jag har kört mycke på akylatbensin, och blandat med 95. Har aldrig haft problem. Jag har ju inte behövt blanda i olja då jag har separatsmörjning. Tankar alltid akylat om det finns, skotern går bra o rent och luktar inget alls nästan. Tankar du Aspen 2T så är ju den "färdig", ska ej ha i mer olja.
 

yamaha300

Välkänd medlem
27 feb 2005
152
0
6
Nu har jag tankat "arctic"-en med Aspen 2T-bensin. Kostade 13.48 kr/liter på OKQ8.

VILKEN SKILLNAD, INGEN LUKT, INGET RÖKMOLN!!!

KANON BRA, gick jätte bra på tomgång. Det ska bli kul att pröva den till vintern och se hur den funkar.

/Johan
 

harge

Välkänd medlem
8 sept 2005
120
0
6
piteå
tanka vanlig akrylatbensin på en båtmack i stället. brukar bara vara nån 50 öring dyrare än vanlig soppa. funkar grymt bra åtminståne i båten. det är sant att det slutar lukta å att den går bättre
 

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
Hmm... någon som vet va det är för sorts 2-T olja dom blandar i bensinen?
Vissa skotertillverkare rekomennderar att man ska köra på helst deras egen olja men
oftast en helsyntetisk....
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
yamaha300 skrev:
Nu har jag tankat "arctic"-en med Aspen 2T-bensin. Kostade 13.48 kr/liter på OKQ8.

VILKEN SKILLNAD, INGEN LUKT, INGET RÖKMOLN!!!

KANON BRA, gick jätte bra på tomgång. Det ska bli kul att pröva den till vintern och se hur den funkar.

/Johan
13.48kr/liter...!? :eek: Vad kör ni för skotrar som har råd att tanka sån bensin? Man blir ju banne mig ruinerad av 95:ans pris, som i Luleå just nu ligger som billigast på 10 kr...

Visserligen så är jag för miljön, men folk måste ju ändå ha råd att köra.
Någon som har några "siffror" på hur mycket miljövänligare denna bensin verkligen är? Jag är intresserad! :)