Mikuni bränsle pump

Ferrita

Aktiv medlem
9 apr 2008
94
0
6
Delsbo
Min lynx revo dog härromdagen, efter en stunds åkande å en liten vilo paus ville den inte start.

Sen efter ett par ryck med full gas så stara den å gick dåligt. efter en stunds åkande stannaden å det blev bärning hem!

Väl hemma konstaterar jag att den inte får soppa! har nu försökt felsök men hittar inget fel... slangar hela...

men jag förstår mig inte riktigt på bränslepumpen? packningar å plast ser hela ut...i pumpen litet svart märke på plasten i pumpen om det kan ha nått med saken å göra?

Några bra ideer?

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
På min var de ett svartmärke med. Det var ett litet hål som var igensatt från utsidan om man säger så.

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Ta loss drivslangen till bränslepumpen från pumpen och blås i den. Kanske du har fått in nåt i motorn som täppt till, hände på min. Nån bit packningsmassa från blockhalvorna, blåste ur slangen så gick det sen.

Ferrita

Aktiv medlem
9 apr 2008
94
0
6
Delsbo
Nu har jag provat blåst å sugit i pumpen....men den pumpar ingen bensin!
men det verkar ju inte va ett helt ovanligt fel.. så på måndag beställer jag en ny pump! tråkigt med haveri när ma e ledig bara!

så borde problemet vara löst... men det vore ju kul å veta vad det var för nå fel på pumpen??