mesh kit?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hur gör ni era vent kit utav mesh på lösmeter?

gör ni en plast ram som e ca 1-1.5cm bred och lägger en limremsa runt hela sen i ramen har ni borrat några hål som de går in en typ popnit som "fläker" ut sig mycket på baksida.. så e de bara lägga på meshet och låta de få torka sen bara popnita fast den på skotern...?? borde funka eller!?

om ni förstår..:hmmmm::nuts:

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Låter alldeles rimligt, men skulle jag göra en skulle jag vilja ha någon tunnare plåt som ram istället för plast, fast det kan ju funka lika bra med plast. Tänk på att lägga en bricka på baksidan av niten, insidan av huven eller vart du ska sätta meshet, annars drar niten bara ett stort hål i plasten.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tog plast från en lantmannadunk.klipte till den som jag ville ha den.utkanten alltså. sen borrade jag hål för två popnitar där den skulle sitta.passa in den,borra massor med hål,både genom dunken och genom kåpan.
sen tog jag lös dunken och klädde den med tyg.sen satte jag dit den på kåpan.

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Fan vad invecklat!
Jag nöjde mig med att ta upp hål och fästa tyget på insidan med svart utomhus silikon, sitter som berget.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
tänkte mig något sånt bara ta nån svart plast eller alu.. och hålborra med några hål sen klä in den biten med mesh men vet inte hur jag ska fästa tyget i plasten/aluminiumet? lim? vilken sorts?
sen bara popnita med volvo 850 nit som e svart och blir stor på baksidan!

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
då jaf gjorde min mesh huv så fäste jag tyget först provisoriskt med häftpistolen så man fick det rätt spänt sen plastade jag fast de med (båtplast) polyester i nedre kanten satt stenhårt.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
så där gjorde jag på min.vek in kanterna baki och limmade fast det.sen satte jag mkt lim mellan plast och nät skivan och popnitade fast med brickor på baksidan.