Hejsan.
Jag är klar med alla åtgärder på min XLT inför vintern och har börjat fundera på ett annat litet projekt.
Jag kan få tag på en ET343TRS tror jag att den hette väldigt billigt, i princip gratis om jag bara hämtar den så att dom slipper se den.
Sen har jag en Honda Cbx600e (gissa vart mitt nick kommer ifrån) som jag har lyckats trimma upp så pass mycket så att ramen inte klarar av att hantera detta.
200+ km/h och lite kurvigt så känns det som om att ramen är byggt av välbyggd spagetti. så den ska skrotas.
Men vad tror ni om att ta den motorn och montera i ET:n?
Motorn är en 4-cyl luftkyld 4t och kardandrift, så man borde väl kunna plocka bort vinkelväxeln vid utgående axeln från växellådan och montera dit en variator istället och få till en 6 växlad ET343...
Vad tror ni.. kan det lyckas?
Mvh Honda600e
Jag är klar med alla åtgärder på min XLT inför vintern och har börjat fundera på ett annat litet projekt.
Jag kan få tag på en ET343TRS tror jag att den hette väldigt billigt, i princip gratis om jag bara hämtar den så att dom slipper se den.
Sen har jag en Honda Cbx600e (gissa vart mitt nick kommer ifrån) som jag har lyckats trimma upp så pass mycket så att ramen inte klarar av att hantera detta.
200+ km/h och lite kurvigt så känns det som om att ramen är byggt av välbyggd spagetti. så den ska skrotas.
Men vad tror ni om att ta den motorn och montera i ET:n?
Motorn är en 4-cyl luftkyld 4t och kardandrift, så man borde väl kunna plocka bort vinkelväxeln vid utgående axeln från växellådan och montera dit en variator istället och få till en 6 växlad ET343...
Vad tror ni.. kan det lyckas?
Mvh Honda600e