MBRP Slutburk Polaris ProRmk 800

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Som rubriken lyder så kan jag vara på gång att köpa en slutburk, tittat lite på MBRP. Som jag hört av många så finns det ett gäng burkar på marknaden som ger effektförluster, undrar om någon här har erfarenhet av denna burk? :)
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Effektförlust och ett vrål som stör folk på flera kilometers avstånd, bra val! Nej lägg pengarna på nått vettigt i stället tex variator kit.
 

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Effektförlust och ett vrål som stör folk på flera kilometers avstånd, bra val! Nej lägg pengarna på nått vettigt i stället tex variator kit.
Vad jag sett så lät deras Trail burk inte så värst mycket.. Bara dedär lilla extra på toppen! Men bra att veta iallafall, tack för svar.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Finns bara nån enstaka på marknaden som inte gav effektförlust till Pron om jag minns rätt, men som sagt...Polarisen är inte tystast på marknaden ens original, så det känns onödigt att ge folk ännu fler anledningar att reta sig på skotrar.
Byt toppar ist, ger bättre effekt än burk, och stör ingen. :)
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Att sätta slutburk på en Poo 800 måste vara bland det onödigaste man kan göra. Du sparar väl ungefär 500 gram (med tanke på att orginalburken är ordentligt slimmad) och tappar 3-4 hästkrafter.

Köp en PA topp och ett ordentligt variatorkit istället så ska du få se på ny maskin.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Tycker faktisk original burken låter helt perfekt, riktigt skönt ljud de har lyckats få fram i dom. Ser ingen större vits att byta speciellt när man till 99% tappar någon häst.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Annars kan jag rekommendera Speedtech slutbruk till PROn.
Om du verkligen tycker dig behöva en, skulle personligen hellre tanka skotern för pengarna.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Tycker faktisk original burken låter helt perfekt, riktigt skönt ljud de har lyckats få fram i dom. Ser ingen större vits att byta speciellt när man till 99% tappar någon häst.
kan bara hålla med om detta. Och inte känns den som en resväska heller.
 

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Har redan införskaffat mig en PA topp och håller på att fixa variatorgrejer, tänkte hitta om det finns något som fungerar bra tillsammans med toppen. :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
PAR rekomenderar en HPS burk, men den ska enligt uppgift låta löjligt mycket.
Den låter löjligt mycket.
Nu har jag inte jämfört sida vid sida, men jag hade en ZR 900 med dubbelrör, och den lät förjävligt.
HPS på originalpipa låter rent subjektivt mycket värre! Åkte med ett par norrmän förra säsongen, den ena med BD turbo och den andra med inget utom HPS burk-turbon hördes f*n inte när man stod still och tittade på. Var en till norrman med som hade kört med slutburk av ngt annat märke (vet inte vilket) std i övrigt på en -11, han hade fått vikta av variatorn-inge vidare resultat där alltså, då är det mer än ngn enstaka hk man talar om! :p
 

Freddev8

Aktiv medlem
25 nov 2009
52
0
1
Sundsvall
Har en Tikka burk på min assault switchback 2011 och den är mild i sången upp till 6500-7000varv men sen sjunger den ut skööön sång! Om den ger effekt? Ja, har ett bättre gas svar och ska ge ca 6hk till enligt papper från tikka. Hade en mail konversation med Mats om burken och jag tror honom.
 

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Har en Tikka burk på min assault switchback 2011 och den är mild i sången upp till 6500-7000varv men sen sjunger den ut skööön sång! Om den ger effekt? Ja, har ett bättre gas svar och ska ge ca 6hk till enligt papper från tikka. Hade en mail konversation med Mats om burken och jag tror honom.
Är det PPC burken med justerbart tryck?