MBPR Slutburk

Arctic cat 71

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
MBPR Slutburk till Arctic Cat, vad gör den effektmässigt
Passar den verkligen EFI utan mappning.
Ju mer ingående svar desto bättre.

Gunnar
 

kapten_

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Hedemora Sverige
Vad dom gör för en Artic vet jag inte riktigt,men min viper vart då rappare i gas svaret, tror inte den ger varken mer eller mindre effekt.Skulle tro att du inte behöver mappa om maskinen, har då inte bestyckat om min maskin, o ja har då inte råkat ut för haveri än så länge ;)
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Varför ska du skaffa slutburk? Det ger marginellt lägre vikt och lite tuffare ljud. Men faktum är att ytterst få vinner effekt! De flesta förlorar några hästkrafter. Sorgligt men sant.
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Tänkte på slutburk till min mxz 700 -00...

Har tänkt på en mbrp ,men den kostar 3500kr, Men så såg jag en annons om en som gör slutburkar för 2000kr... Som var nästan som mbrp, men är det värt 1500 extra för en mbrp eller? eller tycker ni jag köpa den andra, för det är ljudet jag är ute efter..
 

r3tard

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
>MBPR Slutburk till Arctic
>Cat, vad gör den
>effektmässigt
>Passar den verkligen EFI
>utan mappning.
>Ju mer ingående svar desto
>bättre.
>
>Gunnar

tjena Gunnar
MBRP säger att de ger 2-3hk och väger 2,5kg mindre.
Om man köper en slutburk tycker då jag att man inte köper den pga av effekten utan för det härliga ljudet =)

www.theoutdoorshopinc.com säljer bland annat
mbrp burkar, alla är dock till firecat.
MBRP kostar 219$ och Dan på theOutDoorShop skickar till Sverige.
 

hornymountain

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Tycker inte att du ska skaffa en mbrp slutburk därför att,
hitta en oberoende bänkning av en maskin med mbrp mot original där slutburken verkligen har gett mer hästar,
ljudet förändras rejält tror att man upplever att maskinen blir rappare, men det behöver inte vara så i verkligheten,
Ljudet är häftigt i ca 10 sek sen blir då åtminstone jag less,
Det blir omgivningen som får mest ljud mot sig och det låter väldigt högt.
Slutburken är lättare än original och där tjänar man lite i vikt och det är den enda fördelen jag ser med den.