Max styrhöjning Sxr 600 ?

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Lättast är ju som Polaris_mannen säger. Ta lös och mät för att vara säker.

Jag hade dock 3" höjjare och fatbar med en rise på 8-9cm utan problem. Detta på en Sxr 01.
Jag bytte dock styre eftersom fatbar är bortkastat om man inte ska trixa osv, tycker jag.

Med racing styre gick det på en 6" riser utan problem.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
det beror väll på vad man har för fatbar styre också? :p de finns inte precis bara 1. Sen så är de skönt sånna slags styren om du ska köra lite cross aktigt.. (min åsikt) ^^

Metta skrev:
Lättast är ju som Polaris_mannen säger. Ta lös och mät för att vara säker.

Jag hade dock 3" höjjare och fatbar med en rise på 8-9cm utan problem. Detta på en Sxr 01.
Jag bytte dock styre eftersom fatbar är bortkastat om man inte ska trixa osv, tycker jag.

Med racing styre gick det på en 6" riser utan problem.
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Quethec skrev:
det beror väll på vad man har för fatbar styre också? :p de finns inte precis bara 1. Sen så är de skönt sånna slags styren om du ska köra lite cross aktigt.. (min åsikt) ^^
Mjo, klart det beror på vad man har för styre, därför skrev jag att mitt hade en rise på 8-9 centimeter. Nog vet jag att det finns styren med betydligt mer och en del mindre.
Om man bara ska köra lite crossaktigt så är ett racingstyre gode mycket bättre.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
ok.. fast jag föredrar ett högt fatbar när jag crosskör :p skönt när man står o sliter o slängeR ;>

Metta skrev:
Mjo, klart det beror på vad man har för styre, därför skrev jag att mitt hade en rise på 8-9 centimeter. Nog vet jag att det finns styren med betydligt mer och en del mindre.
Om man bara ska köra lite crossaktigt så är ett racingstyre gode mycket bättre.