Mattproblem 2021 khaos

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Hej! Har sedan förra vintern haft problem med min 2021 Khaos 155" att mattan rappar trots mattspänning exakt enligt instruktionsbok, även efter ÅF justerat efter service. Oavsett hur korrekt spänd den är, eller tom. hårdare så rappar den i vissa lägen.

Hört detta är ett känt problem, särskilt med serie 8 mattan och en bekant fick ny matta och drivhjul på garanti.

Ja, jag ska prata med min åf men har gärna lite kött på benen. Någon som vet vad som gäller?

Mvh.
 
Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Har du en serie 8 så ska du få nya drivhjul och ev matta?
Annars kan det vara så att stavarna i mattan är av och då går det inte få den att sluta rappa. Tillslut kommer vändhjulen skära igenom mattan och titta ut.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Har du en serie 8 så ska du få nya drivhjul och ev matta?
Annars kan det vara så att stavarna i mattan är av och då går det inte få den att sluta rappa. Tillslut kommer vändhjulen skära igenom mattan och titta ut.
Är det en bulletin som existerar? Konstigt isåfall att de var så ovetande ifjol när jag ifrågasatte.

Få nya, som i att de byter eller får jag nytt och byta själv?
 

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
226
42
28
Det finns ett Service advisory som man kan hänvisa till och få maskinen ombyggd, om mattan är så pass skadad att den behöver bytas skickar man in en förfrågan på den separat.
 
Reactions: Siralopne

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Tack grabbar, då har jag lite mer klart för mig när jag ringer de imorgon 👍
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Jag fick min serie 8 matta bytt på garanti. Den hade ätit upp centerhålen samt så hade stavarna börjat gå av. Så den var riktigt risig.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Jag fick min serie 8 matta bytt på garanti. Den hade ätit upp centerhålen samt så hade stavarna börjat gå av. Så den var riktigt risig.
Så blev det för mig också, ny drivaxel med andra drivhjul, typ klassiska non-slip och ny matta. Visste att centerhålen såg förjävligt ut och vid närmare inspektion så var ett gäng stavar trasiga också.