mattan rappar på wildcat 95

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
hej igen, var ute o körde en sväng ikväll märkte då att mattan rappar nån gång dådå när man kör i svackor o gasar( typ leker lite),tänkte först spänna mattan lite men kom sen på att drivaxeln är bytt, den som sitter på är från en tundercat,kan de ha nån inverkan på rappandet.
tacksam för svar
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Nej, prova att spänna mattan. Spänn till den slutar rappa vid gaspådrag då den får fäste.
Släpp sedan till den rappar igen. Spänn en gång till så den inte rappar.
 

plassen

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
kan det vara samma fel då på min JAG -90:a kanske. Låter som den kuggar över i drivningen vid gaspådrag i lössnö...

 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Med att en matta "rappar" menar man att drivhjulen kuggar över innuti mattan.
Min skoter var också känsligare på mattspänningen i lössnö än hårt underlag, det kan man tycka är konstigt men boggin göra kanske att mattan inte riktigt är lika spänd då...

Om det är samma drivaxel på thunder- och wildcat:en så ska inte det bytet spela någon roll, men om den nyss är bytt så är det ju mycket troligt att mattan inte blivit tillräckligt spänd efteråt.
Man får spänna mattan eftersom man kör med skotern tills man får bort överkuggningarna...

Känns ju som att hela skotern ska skaka sönder när det händer så man ska nog se till att få ordning på det så snabbt som möjligt!