Matta till Renegade 800 -06.

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Ska förlänga min maskin till 345 och nu har jag snubblat över en 44mm matta från en Renegade 800 -06. Är det nån som har någon erfarenhet av just den? Hållbarhet, grepp på led, lössnö?

Inga gissningar nu! Vill ha ren fakta från dom som vet.
 

raket`n

Välkänd medlem
9 feb 2010
375
3
18
Ludvika
Har en fråga. är det den breda mattan 40,5 cm. om? får den plats i tunneln på rev mxz. Skall förlänga min skoter med o det finns många mattor som är 345-40,5-32/38. så man är osäker om tunneln räcker till
 

henke_n92

Välkänd medlem
24 mar 2009
168
1
18
Skellefteå / Boden
Jag har en renegade 800 -05 i garaget som jag kan gå och ta mått på om ni skulle vilja ha det? (alltså hur bred tunneln är, och mattan etc)
Sedan så har jag även en matta som ska säljas, nästan ny polaris matta. 345x38x44 för internaldrift, men det får ni i så fall pma mig om.
Kan dock inte uttala mig om egenskaperna på dessa mattor förutom att dom håller fruktansvärt bra enligt mitt tycke.
 

raket`n

Välkänd medlem
9 feb 2010
375
3
18
Ludvika
Tjena henke. dufår gärna mäta tunneln. det vore kul o höra om detär någon skillnad. mattan låter intresant men vad menar du med pma. född på 70 talet fattar inte snacket så bra
 
4

426H

Ska förlänga min maskin till 345 och nu har jag snubblat över en 44mm matta från en Renegade 800 -06. Är det nån som har någon erfarenhet av just den? Hållbarhet, grepp på led, lössnö?

Inga gissningar nu! Vill ha ren fakta från dom som vet.
Det är samma typ av matta som skidoo fortfarande använder på renegade. Skillnaden är väl att numera har den enkelcord för att spara vikt. Kammarna har mjuka toppar så den kan upplevas lite slingrig på led, men det är en mycket bra kompromiss lössnö/led enligt mig.