Matta till indy sport

_majkel

Ny medlem
22 nov 2005
2
0
1
Piteå
hejhej
jag har en indy som jag vill buta matta på för bättre fäste.
visst rä det 307*38 som är rätt dimensiner.
skriv gärna tips om olika kammhöjder och vikka nack/fördelkar dom har
mvh micke
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
jag tycker att du ska satsa på en 32mm camoplast predator lr ripsaw nu vet ja inte vad du har för motor i skotern men dessa mattor har grymt fäste på leden utan att förlora allt för mycket utanför om man jämmför mot en 38mm challanger...

antar att du har kring 23mm nu ungefär

fördelen med 32 mm du förlorar inte lika mycket i toppfart som mot en 38mm du får ett betydligt bättre axx med 32 mm mot orginal...

hållbarheten är betydligt bättre på en 32mm mot en 38mm lr högre.. + att en 32mm passar i tunneln på alla indys även de med kylare i tunneltak om du borrar främre fästet på boggien lite längre ner du bör oxå sänka ner fästet bak i boggien men detta behövs inte dock går skotern mycket bättre i puder då...

kan inte tänka mig att köra med mindre en 32 mm matta trots att man förlorar lite i toppfart..

lycka till

obs kör själv med 32mm predator på min indy xc
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
_majkel skrev:
hejhej
jag har en indy som jag vill buta matta på för bättre fäste.
visst rä det 307*38 som är rätt dimensiner.
skriv gärna tips om olika kammhöjder och vikka nack/fördelkar dom har
mvh micke
Tror inte att du behöver mer än kanske 25 eller 28 mm, jag skulle tippa att det kan gå lite tungt med en 32:a i en Indy Sport!
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
läste slarvigt såg inte att de var en 340 de handlade om.. 25mm fullblocksmatta kanske passar bra??
 

Arfid

Medlem
29 nov 2005
6
0
1
39
skellefteå
Hej jag hade en indy sport och jag satte på en 25mm och de duger jätte bra de blir ränt jätte bra fäste de 25mm
Mch Arfid