Matta som kuggaröver

stosse

Medlem
16 jan 2011
16
0
1
avesta
Hallå jag har bytt matta på min enduro 600-04 men nu kuggar den över när man kör i lössnö men inte när man kör på led mattan är väldigt spänd har man den lösare så kuggar den även över på led. Tänkte hör om det är nån som har något tips eller trix som kan ordna detta för jag hade tänkt slippa byta till nonslip innan sommaren.
Mvh christoffer
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Vad har du slängt på för matta? :) kanske lite felinställd? vet ej om det har något med det att göra men :D
 

stosse

Medlem
16 jan 2011
16
0
1
avesta
mattan jag slängt på är en camoplast intense 38kam med rätt delning. samma matta som satt innan jag bytte matta. vad kan det vara för inställningar förutom mattspänningen?
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Ny eller beggad matta ? Tänkte så kuggarna på den inte är sliten, eller det kanske rent av är en matta gjord för non-slip dvs den har bara kuggar bredvid dom stansade hålen !? Kör nämligen 44mm matta på min med std drivhjul utan problem, visst ganska spänd matta men inte kuggat en enda gång iaf :)
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
om du kan spänna den mer så gör det och prova. tänkte när du skrev att om du släpper mer på spänningen så kuggar den över även på leden så borde den gå att spänna mer. mattor kuggar lättare över utanför leden då det går tyngre där