Matta Lynx 650 Syncro -95

vixxe

Ny medlem
2 okt 2007
4
0
1
Arjeplog
Har letat en ny matta på internet. Hittar inget. Läste dock på ett forum (minns ej var) att det går att använda en matta från en Lynx 6900, om man byter drivhjul.

Men de mattorna är ju en decimeter längre.

Som jag förstår ska jag ha en matta som är 60 x 386. Hittade någon annanstans att det fanns 382 längd till äldre 650.

Tror att jag har sista årsmodellen av 650 (1995) innan den blev historia och det istället byggdes 6-9:eek:r.

Är det någon här som vet vilken matta jag ska ha? Om det är någon som vet av en till salu så skulle det vara ett stort plus. Känns ohult att betala 11-13tkr bara för en 6-9 matta + behöva byta drivhjul.
Nu kanske en matta till just 650:in är billigare, bytte på min 5-9:a för fyra år sedan och den gick på 8tkr.

Vet någon om det är möjligt att montera en 6900-matta på 650:in? Fanns en sådan på blocket för runt 7900kr, är trevligare pris än ny för 11-13tkr.

Sedan försöker jag även få klart för mig om mattan från 80-tals modellerna även passar? Har även hittat en sådan.

Behöver en ny matta snabbt eftersom 5-9:ans växellåda rasat och jag ska dra timmer upp på fjället.