matta, boggie Formula III -96

Gixxer

Medlem
29 jan 2006
42
0
1
Kalix
Var ser man vad man har för längd m.m på mattan? Mina bakdämapare på skotern är skruvade på det styvaste! Tror att dom är slut. Är det gas dämpare eller går det att renovera upp dom eller är det bara att slänga? Går det att montera på från något annat märke! Var kan man hitta beggade bakdämpare till bra pris?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Gixxer skrev:
Var ser man vad man har för längd m.m på mattan? Mina bakdämapare på skotern är skruvade på det styvaste! Tror att dom är slut. Är det gas dämpare eller går det att renovera upp dom eller är det bara att slänga? Går det att montera på från något annat märke! Var kan man hitta beggade bakdämpare till bra pris?
Om du har en "vanlig" kort F3 så är det 307cm matta och är det en LT så är den 345cm, du menar att fjädrarna är skruvade max antar jag, det kan ju vara läge att investera i nya fjädrar om den sjunker ihop mycket när du sitter på men det räcker kanske med nya dämpare för jag tror inte dom är renoveringsbara på F3:an men jag är inte säker det finns säker någon som kan bekräfta.
Begade dämpare sök på Blocket men köp renoveringsbara och inget skräp dom håller bara nått år och sen är det bara att byta, det går säker få dit dämpare från andra skotrar men det måste vara lika C-C mått på dämparna.