Marushin RS-MX Carbon, kolfiberhjälm

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Någon här på forumet som har eller har provat en sån hjälm? Ska tydligen vara äckligt lätt med sina 850g och ligger rätt hyfsat i pris jämfört med många dyrare skapelser. Är det värt att lägga 4000:- på innan de blir åka av? :unsure:

 
D

Draken

Halva priset på ebay! Är själv lite sugen och köpa den där.
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?p=333000#post333000

JAg åker med den där då event mc reade ut den. fanns på b*ocket för halva priset nu såg jag.

Kan ju säga att den är ruggit lätt, lite större "hål" i den för ansiktet så köpte ett par 509 sinister för mina andra gogglar var för små. Har dock inte fått 509orna än...

Lite dålig finish på stoppningen tycker jag, lite dåliga knappar och gummit längst fram på "munskýddet" lossnade direkt för mig, som svar fick jag att det skulle limmas med snabblim.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Fanns bara en hjälm kvar i rätt storlek av fjolårsmodellerna han reade ut och den var i fel färg. Får köpa en 11:as sen då..
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
fel färg, skärp de nu! du vet ju inte ens vilken färg på skotern du komma ha sen! köp hjälmen å köp en skoter som passar hjälmen sen.. ;)
 

JeppeH

Välkänd medlem
9 okt 2013
140
0
6
Luleå
Jag vet inte hur årets/fjolårets modell är. Men jag köpte en sån som diskuterats tidigare i tråden och har haft den sen dess. Den var billig då ~ 1800 kr.

+ väldigt lätt
+ känns väldigt öppen, upplever inte någon instängd känsla. Kräver i gengäld större gogglar

- trots åtspänd hakrem är hjälmen rörlig i riktning uppåt-neråt, det fick hjälmen kritik för i ett test i en MC-tidning för ett par år sen.

Det är en OK hjälm men i testet ovan hamnade den rätt illa till. Minns inte hur seriöst testet var och vilka kriterier man utgick från.
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Ja den är ju billig så får väl inte bästa hjälmen, men är ju lätt!
Går det att montera GoPron på den?
 

JeppeH

Välkänd medlem
9 okt 2013
140
0
6
Luleå
Nu frågar du en man som knappt sett en Gopro IRL, men jag antar att det går att montera kamera(?)