marknadsundersökning

spuf

Ny medlem
13 nov 2006
2
0
1
Vi ska starta ett uf företag som tillverkar och säljer packkälkar till skotrar och i arbetet ingår det att gör en marknadsundersökning.

VAR SERIÖS!

Marknadsundersökning:

1. Skulle du kunna tänka dig att köpa en odämpad packkälke med två förvaringslådor och plats för en bensindunk som är tillverkad av ett uf företag? (vi har läst 150 poäng verkstadskurser och även ritteknik så det kommer inte bli nått slarvjobb)



2. Om du skulle köpa en packkälke av oss vilken färg skulle du vilja ha den i?



3. Hur mycket skulle du kunna betala för en sådan kälke?



4. Skulle du vilja ha lassträcken på den?




Stort tack till alla som ids svara /Spuf
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
1. Ja det skulle jag kunna.

2. Jag skulle vilja ha svart eller järnfärg.

3. kanske 1000-3000kr skulle vara lämpligt? beror ju egentligen på hur stor/liten den är, ifall den har/inte har lasträcke.

4. Ja, enligt mig är lasträcken ett måste. På lasträckena stoppar man ju isborren, bobbar och pulkor till alla småbarn, spaden, skidorna, ev.vapen om man ska jaga. etc. etc. Fast det finns säker de som inte vill ha lasträcke, så 2 modeller kanske man ska ha.
 

Tobbis

Välkänd medlem
22 apr 2006
152
0
6
Sveriges mitt
1. Ja!


2. Färg är inte så viktigt. Men svart om jag måste säga en färg.


3. Det är svårt att sätta ett pris när man inte har sett kälken. Runt ca 2000 kr kanske.


4. Naturligtvis vill jag ha räcken på en kälke så man kan lasta utan att behöva ägna en massa extra tid till att behöva spänna fast sånt som kan ligga löst om det finns räcken.

Att det är en extra plats för en bränsledunk är ett plus.
 

NoBra1n

Aktiv medlem
31 jul 2004
96
0
6
Kiruna
1. Ja det skulle jag kunna.

2. Jag skulle vilja ha svart eller järnfärg.

3. kanske 1000-3000kr skulle vara lämpligt? beror ju egentligen på hur stor/liten den är, ifall den har/inte har lasträcke.

4. Ja, enligt mig är lasträcken ett måste. På lasträckena stoppar man ju isborren, bobbar och pulkor till alla småbarn, spaden, skidorna, ev.vapen om man ska jaga. etc. etc. Fast det finns säker de som inte vill ha lasträcke, så 2 modeller kanske man ska ha.
säger samma sak som j-son
 

ExIISx

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
0
16
Krokom Swe
1: Ja
2: gulkromaterad för hållbarhet å finnish..
3: 1500-2500:-
4: Nej, packlådor räcker för mig
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
1. Ja, alltid bra med fler pack-möjligheter!

2. Röd / Svart

3. 3000 - 4000

4. Ja, bra förvaringmöjlighet för ev. spade!