Marknad för motivlackade hjälmar?

E

ejwbegysv

En snubbe i USA har kontaktat min firma och vill expandera till sverige..

Han vill erbjuda svenskarna möjligheten att få sina hjälmar motivlackade.. Jag har sett några av hans allster och han är grymt duktig...

Enligt honom så ska hjälmarna skickas till USA och motivlackas där sen skickas tillbaka till sverige...

Vad tror ni? Finns det något intresse i sverige för sånt??

Han är ganska billig..

P

Pet

RE: Marknad för motivlackade hjälma

Beror helt på priset.

S

SummerSucks

Prexis, beror till 99% på hur mkt det kostar, sen så vill man ju inte vara utan störtkrukan hela säsongen heller. Men nog tror jag det skulle finnas en marknad beroende då på ovanstående.

Jerry

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1

Förstår ej hur det ska va lönande o skicka sin hjälm till usa när det finns gott om motivlackerare här i sverige.

E

ejwbegysv

Varför köpa en gurka från spanien när grannen odlar egna...

Priset, kvalitet, marknadsföring, osv osv

Jerry

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1

Vad har han för pris då? Och har han enhetspris oavsett motiv eller? Har han nån hemsida så man kan se några exempel eller? Marknadsföringen har då ej hittills verkat nå bra :+

E

ejwbegysv

Det är därför han har kontaktat mig.. för att göra hemsida osv...

T

thinner skalle

Om han har kontaktat dej så måste han sagt i vilken pris bild det handlar om. Bilder + priser + att du tar hand om ev reklamationer
Han är ganska billig... vad menas med det??? skriv priset..

E

ejwbegysv

Pris får du beroende på vad du vill ha.. Inga priser är klara än..

Jag ska endast sköta hemsida + logistik så jag har inget med prissättningen att göra..

A

ac f7

det finns ju folk här i landet som motivlackar.. men är han billigare så... men den stora frågan är ju hur länge man måste vänta på att få tillbax hjälmen.

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
38
Umeå

Alltid bra med fri konkurrens och juh fler vi konsumenter har att välja på, desto bättre priser.

Men, om han ligger i samma prisnivå eller över svenska motivlackerare finns nog inget hos han att hämta här :/ Han måste ligga rejält under för att folk ska orka skicka bort hjälmen över atlanten för lite färg.