Map sensor felkod Polaris Axys

SkoterWille

Medlem
4 feb 2014
36
2
8
sävar
Japp jag har 2st 2bar map sensorer inkopplade. Den som går på original kabelstam sitter fast utanför luftboxen. Pc5ans map sensor och kablar går in i luftboxen.
Jag använde mig utav lödskarv när jag skarvade in kablagen till ecu'n och satte in +5v från powercommandern som du gjorde i ditt inlägg du skickade till mig.

Har du nån aning vad kablarna går till specifikt? Tänkte om de har släppt i skarven. Dock då tycker jag inte att motorlampan ska försvinna bara ja kopplar ur map sensorn
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Japp jag har 2st 2bar map sensorer inkopplade. Den som går på original kabelstam sitter fast utanför luftboxen. Pc5ans map sensor och kablar går in i luftboxen.
Jag använde mig utav lödskarv när jag skarvade in kablagen till ecu'n och satte in +5v från powercommandern som du gjorde i ditt inlägg du skickade till mig.

Har du nån aning vad kablarna går till specifikt? Tänkte om de har släppt i skarven. Dock då tycker jag inte att motorlampan ska försvinna bara ja kopplar ur map sensorn
Då det är jord samt +5 matning till andra sensorer så lär man få många fel om någon av dessa åker ur.
 

SkoterWille

Medlem
4 feb 2014
36
2
8
sävar
Då det är jord samt +5 matning till andra sensorer så lär man få många fel om någon av dessa åker ur.
Jo de kan jag tänka mig men bör ju vara felkod hela tiden då tycker jag. För när ja kopplar ur PC5 map sensorn då försvinner alla felkoder
 

SkoterWille

Medlem
4 feb 2014
36
2
8
sävar
Hej igen. Har fått bort felkoden på motortemp nu iaf.

Men när jag har kopplat ut pc5 map sensorn så reagerar inte datorn alls och pressure visar fortfarande ett värde.. är de något som har blivit tokigt i setupen?
 

Ante79

Välkänd medlem
31 mar 2013
375
9
18
Krokom
Vet inte hur Pc5 funkar, men går den nollställa på nåttvis så den blir helt "tom"? Isf priva det och börja om. Har du köpt den ny eller begagnad?
 

Ante79

Välkänd medlem
31 mar 2013
375
9
18
Krokom
Tänkte om det är beggat kanske det är defekt. Har du provat köra utan turbo grejorna och mappa?
 

Ante79

Välkänd medlem
31 mar 2013
375
9
18
Krokom
Hur går det för dig? Får du nån ordning på PC5:an? Ska snart göra samma operation på min skoter, turbo och Pc5 så är lite nyfiken😀