Manualer till snöskotrar (FTP)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Skaffa ett FTP-program, om det nu finns till MAC...

Sen skriver du in webadressen som "HOST", fyller i användarnamn och lösenord, i fältet port ska det stå 21.

Macarnas webläsare kanske inte klarar ftp...?
 

Kendo

Medlem
30 mar 2013
15
0
1
FTP-stöd finns inbyggt. I Finders meny välj "Gå" sen anslut till server (eller command+k), knappa sen in ftp://neko.servebeer.com och tryck enter. Du får då upp ftp-servern som en enhet, som dock endast är läsbar. Du kan med andra ord inte ladda upp något. Vill du ladda upp finns det säkerligen en hel drös av ftp-klienter som är gratis.
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
En verkstadshandbok till summit XM hade suttit fint, har googlat en hel kväll utan att hitta någon, ingen ski-doo mek som kan donera till ftpn...
 
Reactions: trixa

XplosionTattoo

Ny medlem
10 jan 2011
4
0
1
Tja. funderar på om någon hjälplig person sitter på eller kan få tag i en manual och elschema till en Wildcat 700 91:a
Har letat som en tok i ett år snart utan någon som helst framgång..

Tack =)
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Hej, hur funkar det?? får ej upp något.. har laddat ner filezilla men jag begriper mej ej på det....
Tjena!
Har laddat hem Filezilla och gjort en enkel guide till dig. :)

Börja med att klicka på den markerade knappen längst upp till vänster.



Klicka sedan på "Ny plats" (1) och fyll i steg 2-4, i rullisten (5) väljer du normal och fyll sedan i steg 6-7. Tryck sedan på taben (8).



Kryssa i rutan (9) och kontrollera att det står "1" i det markerade fältet, detta för att minska lasten på nätet. Klicka sedan på "Anslut" (10) och du är färdig! :)
 

palt

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Det går bara att ladda ner 3 filer, sedan kvider den om att jag fastnat i filtret för leeching å blir bannad. Arctic cat cd'n har ju lite fler än 3 filer så den går inte att få hem... :(
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Det går bara att ladda ner 3 filer, sedan kvider den om att jag fastnat i filtret för leeching å blir bannad. Arctic cat cd'n har ju lite fler än 3 filer så den går inte att få hem... :(
Ursäkta dröjsmålet, ska fungera bättre nu. :)

Var tvungen att sätta en begränsning då det under en tid var några som försökte ladda ner _alla_ manualerna vilket resulterade i total propp på mitt stackars ADSL, detta medförde att hastigheten för andra vart betydligt nedsatt och själv kunde man knappt surfa när fler anslöt till servern.

Nu har jag uppgraderat med betydligt snabbare lina till FTP'n och vill samtidigt inrätta en regel att man får inte ladda hem alla manualerna, eftersom det inte var tanken med denna server att alla ska ladda hem alla manualer utan att du enkelt ska kunna komma åt dom manualer du behöver när du behöver dom.

Dvs.
Det är inte tillåtet att ladda ner manualer för skotrar du inte äger, självklart med undantag som t.ex att ladda hem till en kompis eller om du behöver fakta som mätvärden eller liknande till en annan maskin osv. Bara du inte sitter och laddar hem en massa i onödan, ta det istället eftersom det behövs.

Vore tacksam om en mod kunde peta in ovanstående högst upp :)
 

Smorjolga

Ny medlem
22 feb 2015
4
0
1
Stockholm
Hej,

Tog hem denna filen från ftp:n Arctic-Cat-Service-Manual-Inkl El-schema-reservdelskatalog-alla modeller 2010.pdf men den verkar vara lösenords skyddad. Någon som har koll på passordet.