Manualer till snöskotrar (FTP)

teecer

Välkänd medlem
30 dec 2012
160
1
18
Sundsvall
Halloj!

Skapade mapp för 2003 manualer och uppade xc 700-800. Dock skulle den behövas döpas om för mer rättvis beskrivning. Ifall du öppnar dokumentet så står det manualen är till "700-800 XC SP X EDGE" modellerna
 

Carleen

Välkänd medlem
12 nov 2010
251
0
16
Hejhej! ingen som sitter på någon ownersmanual för en arctic cat f7 sno pro efi från 2005? hade vart grymt!

mvh:)
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Hejhej! ingen som sitter på någon ownersmanual för en arctic cat f7 sno pro efi från 2005? hade vart grymt!

mvh:)
Servicemanualen från 2004 duger perfekt till din maskin, alternativt 2006 manualen som även den stämmer fint me din :)

Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2

Edit: Missade att du skrev "owners" manual, ber om ursäkt för det. :)
 
Last edited:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Är denna server fortfarande igång? Kom inte in härifrån jobbet men kan ju också beror på diverse "spärrar" som finns på våra datorer ;)
Tänkte kolla om det finns nåt till nyare Lynx där :)
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Manualen finns väl att tanka ner på polaris hemsida, fast på engelska om jag inte minns fel

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta
 

miclar

Ny medlem
21 nov 2013
2
0
1
Sundsvall
Hej!
Har nyss införskaffat en Artic cat 660 Touring - 02 och försöker att ladda hem manualen till den men får hela tiden meddelandet att det tar för lång tid (ca 15 min), filen är ju ganska stor (164 MB). Finns det nåt trix att tillgå, kanske möjligt att dela upp filen i flera små?
Med vänlig hälsning
Micke
 

martemceder

Välkänd medlem
21 feb 2013
130
0
16
Vara
Finns det någon som har ett elschema på en rotax 779 som satt I ski doo mach z eller 1 mellan 1990 till 1995 tror jag det var så vore jag galet tacksam
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Har nu suttit och knåpat ihop en FTP server för manualer, som det är tänkt att alla ska kunna ladda upp sina manualer på så andra kan komma åt dom. Blev inspirerad av en kille som gjorde samma sak på ett forum från andra sidan havet, dock har han nyligen tagit ner den pga missbruk. Om det hela fungerar som det är tänkt kommer det till slut att bli ett arkiv med manualer till alla märken och alla årsmodeller, så slipper man leta sig svettig när man behöver veta något om sin maskin :)

För att ladda upp manualer behöver du en FTP klient som t.ex Filezilla som är gratis. Ladda ner/läser gör du direkt via webläsaren vart och när du vill.

Här är då adressen:

ftp://neko.servebeer.com
Användarnamn: snowmobile
Lösenord: manualer

Kom ihåg att ENDAST manualer samt tillhörande dokumentation så som servicemanualer, bestyckningstabeller, racinghandböcker osv är tillåtna att ladda upp!

Det går alltså att ladda upp och ladda ner samt skapa mappar men det går inte att ta bort, utifall att någon vill förstöra. Behöver något tas bort eller liknande så är det bara skriva :)
Servern verkar ligga nere, har så gjort närmare 1 vecka. Någon som vet om Neko plockat ner den för gott?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Hej!
Har nyss införskaffat en Artic cat 660 Touring - 02 och försöker att ladda hem manualen till den men får hela tiden meddelandet att det tar för lång tid (ca 15 min), filen är ju ganska stor (164 MB). Finns det nåt trix att tillgå, kanske möjligt att dela upp filen i flera små?
Med vänlig hälsning
Micke
Finns ingen sån tidsbegränsning på serverns sida så om detta uppstår skulle jag provat att ladda ner med en annan webläsare eller en ftp-klient.

Servern verkar ligga nere, har så gjort närmare 1 vecka. Någon som vet om Neko plockat ner den för gott?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
Ber om ursäkt för det, måste skylla på stormen och mitt dåliga minne att starta servern igen. Ni får tjata lite på mig. ;)

Fungerar igen nu!

Kan försöka gottgöra med lite nyheter. Som många kanske märkt tar det en stund att ladda hem vissa filer som för miclar här ovan, detta kommer att vara ett minne blått i vår då det blir en kraftig uppgradering av hastighet. Egentligen skulle uppgraderingen varit färdig till vintern men pga oförutsedda hinder hann byggnationen inte klart helt.