Man blir så ***** less på dessa ***** säljare!

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Blir så ***** förbannad på dessa oseriösa säljare eller vad man nu ska kalla dom..

Ringde på en PRO XR dyna igår, ja ni vet ju hur svårt de är å få tag på nån, den var kvar iaf så vi bestämde att han skulle skicka den med bussgods, så långt verkade allt bra. sen går de nån timme å då får man ett sms där han skriver att han sålt dynan till en annan som bjöd mera å redan hade varit å hämtat den. Va fan ska man ta sig till trodde fan jag skulle ramla av stolen när jag läste de.. Man blir ju så ***** förbanad:mad::evil:

Va fan har man gjort upp en affär med den som ringde först kan man väl för fan inte sälja den till nån annan även om han bjuder högre! Då ringer man väl åtminstånde upp den som vart först å medelar att man har en annan köpare som bjuder mer!!

Å de e fan inte första gåmgen nått sånthär händer mig har fan varit med om det ett 10tal gånger nu tror jag. För två veckor sen ringde jag på en bil, den var kvar å vi bestämde att han skulle hålla den tills nästa dag då jag kunde åka å kolla på den efter jobbet. När jag slutade jobbet åkte jag hem letade rätt på spännband koppla biltrailer å ringde upp han som hade bilen å skulle säga att jag åkte nu.. Men då har han sålt bilen till nån annan ändå fast han hade låvat att hålla den till mig. Fan kan man inte lita på nån nu för tiden eller va fan e de för fel.. :mad:
Tänk nu om jag inte hade ringt honnom å sagt att jag skulle åka. Då hade jag ju inte ringt förren jag redan var där å hade åkt 45 mil enkel resa vem skulle då få stå för soppan tror knappast han hade gjort de.

Kännde bara att jag blev tvungen att skriva lite..
Är säkert fler som råkat ut för samma skit!!
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Inte första gången det händer, men vad skulle du göra själv ? *****s med bussgods elelr få en extra slant och få dynan hämtat, skulle valt det sista. men nog ska man ringa upp och meddela om man vill bjuda högre.
 

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Inte första gången det händer, men vad skulle du göra själv ? *****s med bussgods elelr få en extra slant och få dynan hämtat, skulle valt det sista. men nog ska man ringa upp och meddela om man vill bjuda högre.

Ja inte hade jag då sålt den till nån annan utan att ringa upp den som var först på den!!!!
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Det omvända är ju också ett problem tycker jag, när en köpare ringer och säger "JAG SKA HA DEN", sedan håller man den åt dom och säger till alla andra att den är såld och så efter någon vecka när man inte hört något så ringer man tillbaka så får höra att han har ångrat sig.
 
Last edited:

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
men nu... Snabbast och mest betalt vinner.
Jag förväntar mig aldrig att någon håller något åt mig när det ska handlas begagnat, som när jag köpte senaste bilen, var bara att fråga när snabbast jag kunde komma och kolla på den, fara dit och göra upp. Jag skulle aldrig hålla något om nån säger att "jag hör av mig", för det vet jag att det händer allt för sällan, den som är snabbast på plats med pengarna i hand vinner.

Däremot om jag gjort upp med någon att jag skickar, då är affären "klar", då är varan såld. Det lilla arbetet att gå till ett utlämningsställe åt posten/schenker/bussgods gör inte mig något sålänge mottagaren betalar frakt :)
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Det är många gånger jag sålt någonting och blivit erbjuden mer av någon annan.
Själv har jag ALDRIG backat från en klar affär, har man givit sitt ord så har man.
Trots åtskilliga tusenlappar förlorat pga sena högre bud. Högsta överbudet jag fått var 3000kr på en bil jag sålde för 5000kr Men jag sålde till den första.

Mitt ord sätter jag inget pris på, önskar fler var likadana.
 

Erik - RX1 GT

Välkänd medlem
14 mar 2009
118
0
6
Ganska enkelt, finns två regler.
1. Cash is king
2. Pruta på plats ej på telefon

Som säljare i snart 10 år är det detta som gäller med privatpersoner.
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Blir så ***** förbannad på dessa oseriösa säljare eller vad man nu ska kalla dom..

Ringde på en PRO XR dyna igår, ja ni vet ju hur svårt de är å få tag på nån, den var kvar iaf så vi bestämde att han skulle skicka den med bussgods, så långt verkade allt bra. sen går de nån timme å då får man ett sms där han skriver att han sålt dynan till en annan som bjöd mera å redan hade varit å hämtat den. Va fan ska man ta sig till trodde fan jag skulle ramla av stolen när jag läste de.. Man blir ju så ***** förbanad:mad::evil:

Va fan har man gjort upp en affär med den som ringde först kan man väl för fan inte sälja den till nån annan även om han bjuder högre! Då ringer man väl åtminstånde upp den som vart först å medelar att man har en annan köpare som bjuder mer!!

Å de e fan inte första gåmgen nått sånthär händer mig har fan varit med om det ett 10tal gånger nu tror jag. För två veckor sen ringde jag på en bil, den var kvar å vi bestämde att han skulle hålla den tills nästa dag då jag kunde åka å kolla på den efter jobbet. När jag slutade jobbet åkte jag hem letade rätt på spännband koppla biltrailer å ringde upp han som hade bilen å skulle säga att jag åkte nu.. Men då har han sålt bilen till nån annan ändå fast han hade låvat att hålla den till mig. Fan kan man inte lita på nån nu för tiden eller va fan e de för fel.. :mad:
Tänk nu om jag inte hade ringt honnom å sagt att jag skulle åka. Då hade jag ju inte ringt förren jag redan var där å hade åkt 45 mil enkel resa vem skulle då få stå för soppan tror knappast han hade gjort de.

Kännde bara att jag blev tvungen att skriva lite..
Är säkert fler som råkat ut för samma skit!!
:hahaha:först till kvarn han mall grabben
 
D

Deleted member 9532

Det skulle inte spela någon roll för mig om han ringde och sa att han fått högre bud, för jag hade då inte trott på det!

Det kan ju vara ett typiskt försök till att trissa upp priset bara. Är affären bestämd så är affären bestämd, slutdiskuterat!


Sen finns det ju vice versa bland köpare:

Man kommer överens om 25.000 för en bil över telefon efter lite mejlkontakt och sedan när han dyker upp för att hämta fordonet så "kunde han endast få fram 23.000". Herregud, gå och dö!
 

Erik - RX1 GT

Välkänd medlem
14 mar 2009
118
0
6
Är du också bredd att köpa en bil osett? för 25.000:-
Skulle inte tro det, du kommer ditt ser en repa på en fälg, ett litet stenskott, sättesvären blir inte riktigt varm, saknas visst elhissar.

Då är du igång och börjar pruta till 20.000:-

Affärer mellan privatperson så är det pengar i näven som gäller, går inte att köra med du jag kommer på lördag den 25 då har jag fått lön. (så är det tre veckor ditt).

Har man kommit övren om en affär så betalar och då har man gjort affär, allt snack över telefon och mail betyder ingenting.

Däremot om en vara skall skickas så har man gjort en affär en säljare har sina pengar på kontot.
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Det finns en annan tråd som berör avtalsbrott.
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=30421

Enkel sammanfattning: Har man kommit överens, muntligt eller skriftligt, så har man ett bindande avtal. Det gäller både säljare OCH köpare.

Jag är också less på dessa puckon som säljer till nån annan fastän man har kommit överens. Jag är lika less på puckon som säger att de ska köpa, och sen inte dyker upp. :mad:
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Det finns en annan tråd som berör avtalsbrott.
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=30421

Enkel sammanfattning: Har man kommit överens, muntligt eller skriftligt, så har man ett bindande avtal. Det gäller både säljare OCH köpare.

Jag är också less på dessa puckon som säljer till nån annan fastän man har kommit överens. Jag är lika less på puckon som säger att de ska köpa, och sen inte dyker upp. :mad:
I teorin ska det "gälla" men funkar inte i praktiken


edit : ta det lugnt det är inte en srx 440 i nyskcik du har gått miste om