Magnapull problem rmk -03

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Har en Vertical escape 800 -03 och jag har väldiga problem med min magnapull. Jag hinner inte dra/köra mycke utan att snöret går av. Gör knutar efter alla konstens regler. Efter ca tio snören så håller jag på att slita av mig håret. Har bytt fjädern för ett tag sedan efter att den gamla gick av.
Allt ser helt och fint ut. Och inga vassa hörn eller så. Plast trissan som snöret lindas upp på är en aningen glapp på axeln men ingen nämnvärt. Någon som har haft liknande problem.
Måste få hjälp med detta?

dennis_f

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6
Piteå Sverige
Dåliga snören? Det jag köpte till min är betydligt grövre än jag haft på mina andra skotrar (540-700cc).

På min -02 så är det ju ett par vinklar på snöret innan det kommer ut till handtaget. Det är ju klart att det blir mer slitage än om snöret inte behövde ta i nått när man drog. Det är inget som ger efter så att det skaver mot snöret när du drar? (Be en kompis dra så du ser ordentligt). 800an är ju inte direkt lättdragen heller så snöret utsätts ju för en hel del påfrestningar.

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Har monterat en Dyneema lina nu. Få se om den håller. Köpte en 5mm som skulle hålla för 1 ton.
Tack för tipset. Hoppas det nu funkar också.