Magnapull problem rev 03a.

l0nnman

Välkänd medlem
28 nov 2010
274
0
16
Hudiksvall, Sweden
ja det verkar ju nästan som allt har snurra runt runt, men då tycker jag att det är konstigt att klacken och det är helt, har korgen hakat i klacken borde den väl ha gått sönder? :S att snöret smällt plasten låter ju kontigt också, då linhjulet står still när motorn är igång.
har inge bilder på insidan, menar du på motorn/svänghjulet då eller? det var ju ca 1 tredjedel som lossna av korgen, de andra delarna fick jag vicka fram och tillbaks till plåten gick sönder så jag kunde fortsätta köra.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Nånting har ju roterat och smält står i det svarta locket..
för jag tro inte att det svarta locket har smält för att linhjulet legat imot och på nått sätt överfört värme..

man ser ju "spåren" på denna bild...

dessa måste ha uppkommit av roterande ett roterande linhjul.. fast fan de går ju inte.,.
då skulle ju handtaget ha åkt in.. genom hela h**vetet..

Riktigt underligt.. eller så är det simpelt och jag är helt dum i huvet--

Här har du ju fotat insidan av locket, hur ser utsidan ut..

l0nnman

Välkänd medlem
28 nov 2010
274
0
16
Hudiksvall, Sweden
jo men den drog ju tag som fan i snöret, för det hade ju gått av, när jag drog fick jag med mig snöret och ca 2 dm, typ biten ini kåpan, men imorn eller tosdag ska jag montera ny magnapull, och en annan startkorg. och isolera avgassystemet.. har ju dubbla pipor så kan nog komma mycket värme därifrån också..

l0nnman

Välkänd medlem
28 nov 2010
274
0
16
Hudiksvall, Sweden
jo det är väl nå sånt, visserligen kortade jag inte snöret nåt innan jag monterade nya magnapullen? borde man göra det eller kan man strunta i det?

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Rensade min magnapull ännu en gång idag, mitt ute på skogen! Börjar få rutin på att veva igång den på variatorn nu. Beställde en ny magnapull hos Motorbolaget i Umeå. Orkar inte hålla på med den gamle mer nu, kanske kan spara den som reserv eller något..