Magnapull problem mxz x 600 sdi

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
Hallå, är helt ny på forumet och har lite problem med magnapullen på min mxz x 600 sdi 2004. Idag när vi var ute och åkte så tog snöret hur bra som helst när den var varm. Men när jag skulle lasta av den från vagnen fick jag inte snöret att ta något alls. Då var skotern givetvis kall. Brukar folk inte säga att dom har samma fel fast tvärtom. Problem när den är varm? Några förslag vad som bör göras? Ska riva magnapullen imorgon och kolla lite. Dock första gången jag ger mig in på något sånt.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Ett tips!

Fota hur allt satt när du demonterar. Kan vara bra när du ska ihop med magnapullen

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Antingen är den lilla klacken på plaste hjulet som ska ta i för att dra runt motorn paj, eller så har magnapullen lossnat från skotern, har sett det förr att bultarna som håller magnapullen (4st) skakar lös så då tar inte plast klacken när du drar runt, om det har hänt kolla så att inte gängorna i blocket också har "skakat" sönder det hade dom på min, jag löste det genom att köpa insex bullt med liten skalle med låsmutter, och körde dom genomgående från fel håll så att muttern satt på utsidan av magnapullen satt som berget, dock kan det vara lite pilligt om inte omöjligt att göra så på den nedre vänsrta bulten om du har rev chassit då når du inte utan att ta bort oljebehållare m.m

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
Fixade det idag. Såg inga fel på dom gamla prylarna men bytte ändå. Lyckades att få ur fjädern också. Riktigt skoj att Snurra ihop den igen ;) glömde fetta in delarna i magnapullen men går det ändå?