Magnapull jävlas

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !
Magnapullen på min Enduro 600 01a krånglar. Köpte den nyligen och då tog magnapullen långt ut, efter en dags körning la den av helt.


Beställde en renoveringsats och har monterat den åt tammefan alla håll det går, den vill nu bara kugga över oavsett hur jag gör , prövade att sätta brickor bakom startkransen men kuggar bara över nu med...


Tips ??
 

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !
Jag tror inte jag gjort det för jag har satt dit den precis som den satt innan !?! Det konstiga är ju att den var precis likadan innan jag bytte satsen med ??
 

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !
Nej det snurrar rätt , men eftersom det funkade hyfsat när jag köpte den så kan ju inte grejerna vända själva när dom sitter i ?????
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Nej de e ju sant..
Ok kan ju utesluta de då.
Klacken kärvar int då? Blir de nån skillnad om du gör ett snabbt ryck?
Hur ser kuggkransen ut,sliten?
 

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Kan även vara den själva Magnapull kåpan (den alla delarna sitter i) de var den på min en gång också. Då tror ja de blev samma fel som för dig. Även fast de va nya grejer i.
 

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !
Freddsson : jo när grejerna var ny så kärvade dom men jag putsade upp dom så dom gled lätt , startkransen som satt i tyckte jag såg sliten ut men den jag bytte ut den till var fräsh ! Nej ingen skillnad om jag gör ett snabbt ryck...

Tyner: aha okej då skulle jag ha försökt lånat en kåpa och pröva !!

Tack för svaren :)