Mach Z -99??

Rollan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Är det en fin maskin??
Ser på skidoo:s hemsida att 99:an har 4,5 cm längre fjädringsväg i framvagnen än vad 00-01 har!! Vill veta allt om den!

Är den väldigt tungkörd?
Fint ljud?
Hur är draget i motorn på en sånn?
Är en Thundercat -99 ett bättre alternativ?

Skriv allt ni vet om den!! Tycker själv att den är ruskigt snygg!

MVH Rollan
 

BiffBison

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
har en sådan. har tyvärr lite strul med tändningen...
men draget är det inget fel på. slår nog det mesta! men den är ju rätt tung å så, inget att leka på bana med...men det gör man ju ändå inte! å den känns faktiskt rätt smidig ändå. snygg och rå!
 

Rollan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Hur mycket soppa dricker den då?? Kan gissa att den är rätt så törstig?!
 

Mach Z 99 RER

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
[Uppdaterat: Senast editerat den 17-Nov-02 kl 11:00 PM (CET)]Hei!

Har en slik og liker den! Hadde i fjor en Formula 500 -98, og det er ikke all verdens forskjell hvis man ikke tenker på motorkraften da! Helt ok å rase i løypa med :) Hvis du også er opptatt av toppfart er dette kongen! TCat holder ikke følge etter hva tikka.se har målt. Har selv ikke kjørt TCat. Lyden er RÅ og HØY (bruker ørepropper og crosshjelm). Lite vibrasjoner og et ENORMT! heftig effektregister, lager lange små "snøåser" LENGE før full gass. Det som kan være vanskelig å få til hvis man skal akse maksimalt, er å ikke spinne... :) Jeg kunne tenkt meg å fått på tunnellskiene som er på 2003 modellen, (USA). Når det gjelder bensinforbrukning, er det ikke unormalt at den bruker mindre enn grymtwinene..bedre fyllningsgrad. 98 modellen var endel plaget med tendplatten/stator, dette og en litt følsom veiv, skal være fikset på 99 og opp. Veldig viktig å ha 0,45 i elektrodeavstand og lære seg å bruke choken, ellers går pluggene tvert! Ellers får man jo fine Yellow Fever saker: bøyle foran, bunnplate, hoowgitter, sleids, sal, skvettlapp, tanktrekk og starthåndtak. Min har det+RER. En kjempeskuter i mine øyne. Artig å ha noe som kan bli en samlerskuter med tanke på at tripplene ikke selges lenger. Hvis du kan takle en rå motor og et noe høyt bensinforbruk-prøv denne!
Mye "skryt", men føler det er korrekt!
 

HEK

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
sweden
Har haft en 99 och den gick bara bra.
Men om du vill åka riktigt snabt så köp en utan back.
 

Rollan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Har Mach Z:an utan RER högre toppfart än den med? Varför? Är det stor skillnad? Känns ju inte värt att köpa en utan RER bara för att den går 10 km/h saktare än den med RER!!

Är millenium modellen fin??
Vad är d för skillnad på den förutom färgsättning och kortare fjädringsväg i framvagnen mot -99:an??