Mach z -00 går dåligt vid fullt gaspådrag ?

dan_sahlen

Aktiv medlem
24 nov 2008
64
0
6
umeå
Hej när jag kör med skoter går den bra rent och fint startar lätt och inga problem. men när man vill köra fortare och gasar fullt när man ligger i ca 80 så vill den inte öka känns som han tappar effekt när du ger fullt. Då kanske du kommer upp 110 kmh men om du i stället ger lite mindre gas och seg drar upp den kan du komma upp i 130.
som att den får för mkt soppa eller för lite vet inte riktigt känns bara orkeslös vid full gas :-/ går skit bra vid halvgas . stift bytta i alla fall.
 

dan_sahlen

Aktiv medlem
24 nov 2008
64
0
6
umeå
Nej ska kolla på det lite svårt att göra nått alls då man inte har nått garage när det är så kallt ute
 

itproffset

Ny medlem
16 nov 2013
2
0
1
Hej när jag kör med skoter går den bra rent och fint startar lätt och inga problem. men när man vill köra fortare och gasar fullt när man ligger i ca 80 så vill den inte öka känns som han tappar effekt när du ger fullt. Då kanske du kommer upp 110 kmh men om du i stället ger lite mindre gas och seg drar upp den kan du komma upp i 130.
som att den får för mkt soppa eller för lite vet inte riktigt känns bara orkeslös vid full gas :-/ går skit bra vid halvgas . stift bytta i alla fall.
Hej

Gammal tråd, men jag har samma fel på en mach z. Orkeslös vid fullgas, inte samma effekt som förut men går annars bra. Vad hade du för fel?

Tack för hjälpen,
Mvh Håkan.
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Hade samma problem som er båda en hel vinter. Renoverade rave-portarna utan resultat.

Men det visade sig vara soppapumpen som hade gett sig. Hade exakt samma symptom som er.
Köpte en ny och nu går den bättre än aldrig förr!