Ska helst användas på led o packad snö , djup lössnö = problem. Tung (har XTC:n som är långbandare) men går bra (har 643-motorn). Håller du dig till leder, uppkörda spår och sjöar så är det en kul maskin, lite trögstyrd pga vikten men svarar direkt, låg tyngdpunkt, bra toppfart och acceleration.
Drar runt 2,5-3 l milen.(kan säkert finjusteras till lägre förbrukning)
Nackdelar: Ski-Doo,Värdelös fjädring,ful,tung,suger i lössnön.
Fördelar: Strykjärns effekten efter leden,Nostalgisk racer känsla, Mycket stabil motor, relativt bra förbrukning.
Jag har haft en Mach 1 -93 och kan säga att det inte är någe vidare. Faktiskt en av dom sämre skotrar jag haft. Klumpig men snygg och jävligt vass med 670 under huven. Om du inte får den billigt välj något annat. Jag tröttnade efter typ en månad.
En sånn jag hade som du kanske minns. Kan inte klaga på annat än att den inte gillade för mycket lössnö med sänkt boogie eller höjt chassi kanske det heter och 25mm matta som jag körde med gick den i den lössnö som blir häromkring på vintrarna. Och motor finns det tillräckligt om dom som säger annat får nog ta och provköra en gång till, dämparna är inte att jämföra med dagens men för att vara -91 så funkar dom bra kan ju skicka några bilder på msn om du säger till. Ha'de
Måste väl kunna motivera ditt svar om du nu har erfarenheter av den skotern ?
Ja menar "lite motor" var bland det värsta som fanns 1991, kring 110hk bedömer jag inte som lite och den har en toppfart över 160kmh inte dåligt det för en -91'a