Mach 1 -98

Alexokx

Medlem
28 jan 2007
16
0
1
Överkalix
Hejsan.

Ja tänkte höra om man ska chocka dom tills dom blir varma eller bara just så dom startar?
Köpte min idag å lyckades bränna stiften när ja starta den och körde iväg med chocken på :(
 

Bobbo V

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Uppsala
Kommer inte riktigt ihåg hur länga jag chokade min, men nån minut iaf.

Dom ska tydligen äta stift om dom inte är optimerade. Fråga gamla ägaren om han också hade problem med stiften, om ja så lämna in den på optimering/mappning/bänkning eller vad man nu vill kalla det.
 

johel

Aktiv medlem
14 jan 2007
64
0
6
Sandviken
Tja jag har en formula 3-98 och jag chokar min fullt när jag startar sen direkt när jag startat den så slår jag av choken och låter den gå på tomgång nån sekund sen är det bara att åka! Om jag chokar för länge så börjar den skuta och vill sura. Borde ju vara ganska lika vi har ju tripplar båda två bara att du har lite större volym!
 

Alexokx

Medlem
28 jan 2007
16
0
1
Överkalix
Jo ja har ju hört att tripplar ska man bara chocka när man startar och slå ner den direkt. Annars bränner man stiften. Så de måste ju ha varit att ja chocka för länge skulle ja tro. Får testa idag igen om de blir varmare.
 

Hets

Medlem
13 dec 2006
12
0
1
Järvsö
Hej!

Ja det stämmer, det räcker med att starta skotern med choken, sen stänger du av den nästan direkt. Du ska _absolut_ inte gasa något när du har choken i för då släcker du stiften.