Mach 1 -93-94

sungam

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
<center><font size="1" color="#ff0000">Meddelandet senast ändrat den Nov-21-01 Kl 01:35 PM (GMT)</font></center>

Jag undrar vilka för och nackdelar som finns på den modellen?
Vilka motoralternativ finns från 92-94, finns det någon med insprutning?
Vad bör jag se upp med?

Tacksam för svar / Nybörjaren


 

zap

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
6
supermach

rave 670,ca 115 hästar,tung-jag säger det igen,TUNG.. men det har sina fördelar att vara tung ibland,den är superstadig efter leden.fjädring sisådär,c-7 boggien är i alla fall bättre än den gamla på -91 och äldre,riktigt bra gasdämpare hjälper.prestanda är bra-den går fortare än man kanske tror(min 91:a gjorde då mätarn ut)men man får vara en man för att kunna köra fort med den efter knölig led.har aldrig hört talas om någon med insprutning.själv fick jag så mycket stryk att jag bytte till en ny mxz(jag vet,jag är en kvinna....)
 

sungam

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Tack för svaret

Ok, dom kanske inte finns med insprutning.
Vad finns det för skoter i den prisklassen med liknande prestanda som inte är tung?
Vilka nackdelar generellt (förutom vikten då)och vad gäller tillförlitlighet har en Mach 1:a?
Ok, jag vet att man ska se upp med skotrar för det priset generellt, men finns det några vanliga fel på dom?
Vad i övrigt bör man se upp med? (variator, matta, kolv, etc?)
 

Rollan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
670

670:n är en helt suverän motor och tillhör ortfarane tillsammans med 583:an dem mest pålitligaste och driftsäkraste motorerna!!!!!!!! 670:n satt ju i både 93 och 94 Mach:arna...91-92 var hade dem 643:an. 670 drar konstigt nog mindre soppa än 643:an!!!
 

zap

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
6
spö

mach1:an var bland det värsta som existerade på den tiden(wildcat gick kanske hårdare men herregud vilken dynga)mach z kom -94 tror jag men är ännu tyngre,storm är ett skämt före -96,kan du hitta en xcr 600(polaris)så är den inte helt fel.det lönar sig inte att köpa en formula plus eller formula mx-lika tunga och mindre effekt.mitt tips om du vill ha en lätt skoter är en polaris xcr 440 eller en indy 500 från tidigt 90 tal,en sån borde inte kosta mer än 20-25 tusen,har ingen chans mot en mäktig mach rakt fram eller över en sjö,men den är nog en bättre nybörjar skoter.kolla över vilken skoter du än är sugen på(oavsett prisklass)noga,nerifrån och upp,mattan-slides-dämpare och fjädrar-är kedjehuset svetsat(blir sällan bra kostar mycket pengar nytt)-sprucken dyna-sprucken huv(svårt att laga så att det håller)-lättstartad motor-växlar den som den ska i variatorerna?som du ser är det hur mycket som helst,köp helst inte en skoter du inte kan provköra.....
 

exhaust

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
övertorneå
har haft en 92:a

Måste faktiskt säga att de var mest bara skit faktist. Vet inte hur många ggr jag fick svetsa boogien i den, knäckte nå enormt klena stag där.
Hoppade ändå inte så farligt mkt. Tog mkt soppa å totalt värdelös i snö. Var kramsö ute å hade 6 skotrar som spårade framför mig, å tror du faan inte machen körde fast iaf. Min var iof väldigt konstig i boogien, med en alldeles för brant attack vinkel men ändå! Å de berodde då inte på förar fel iaf. Så jag rekomenderar dig starkt att hålla dig borta ifrån dom. Tiöö råga på allt så e dom ju så FULA
 

Lallas

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Mach

ja inte vet jag..
men jag hoppar ganska så duktigt med min mach..
och det enda som jag har lyckats förstöra är saxen, efter en mycket hård landning på en plogad vändplan.. så det är inte så konstigt!
Jag tycker inte att tyngden på maskinen är någon naktdel, tvärtom när du har lärt dig att hantera machen så går det att åka ruggigt fort efter led!
De flesta rotax motorer håller väldigt bra och 670 är bland de bästa motorer som rotax byggt!
Ta och provkör en mach, du kanske trivs med den! det gör då jag..

Fridens liljor // Lallas
 

Rollan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Kanon fin!!

Tjenare!!

Mach serien är helt otroligt sköna att köra!! En typ MXZ är hur vinglig och ostabil som helst i jämförelse!! Går att pressa dem HUR HÅRT SOM HELST i kurviga avsnitt på leden.. Med Engan eller Öhlinare runt om så funkar fjädringen faktiskt helt kanon, när man har fått in tekniken på hur man hanterar denna tunga, kraftfulla stridsvagn så kan man ha väldigt kul med den och köra undan RIKTIGT bra efter leden.........
 

leif_s

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Mach 1

De gamla mach 1:eek:rna går hur bra som helst för billig penning! ok, de är ganska tunga, men vilket drag, motorn är fantasktisk (iaf 670) och de är fruktansvärt stabila... jag är helnöjd med min 93:a!
 

Evilabe

Aktiv medlem
1 jan 2000
68
0
6
Mach1

Ska du köpa en Mach1 så se till att du får den nyare huvet så slipper du den mindra "snygga" 91-93 modellen. Jag har en -95:a å är hittills helnöjd ok den är fortfarande tung men STABIL å går för sin ålder stenhårt!! än har jag inte vågat eller kunnat hålla fullt ut(snöbrist) men för jag bara möjlighet att toppa så tror jag på mätarn ut! vid 140 nu så fanns det väldans mycket kvar å ge.