Jag har gått i tankar om att köpa en ny skoter men eftersom säsongen är kort, man studerar och får snart körkort, så blir det att lägga pengar på bil.
Hursomhaver, nu till saken.
Funderar på att bygga en lössnö maskin av mach1an men inser nu att det blir en rejäl utmaning.
Eventuellt så blir det annan buk och huv, förmodligen från polaris (äldre indy/GenII) eller dylikt, från någon ski-doo kanske?
Framvagnen på min är en eländig konstruktion så därför blir det annan framvagn också.
Gällande boggien så har jag ingen fundering än så länge men längden blir 345 alt. 365cm. Antingen så behåller jag den nuvarande boggien och förlänger den (har 307 nu) eller köper en ny.
Kom med tips ang det.
Chassit blir grunden till allt och motorn ska jag använda också (583)
Blir det som det är tänkt så börjar jag under våren.
Någon som överhuvudtaget sett nån skoter med PRS chassit som blivit moddat?
Ös på med tankar och idèr nu!
Hursomhaver, nu till saken.
Funderar på att bygga en lössnö maskin av mach1an men inser nu att det blir en rejäl utmaning.
Eventuellt så blir det annan buk och huv, förmodligen från polaris (äldre indy/GenII) eller dylikt, från någon ski-doo kanske?
Framvagnen på min är en eländig konstruktion så därför blir det annan framvagn också.
Gällande boggien så har jag ingen fundering än så länge men längden blir 345 alt. 365cm. Antingen så behåller jag den nuvarande boggien och förlänger den (har 307 nu) eller köper en ny.
Kom med tips ang det.
Chassit blir grunden till allt och motorn ska jag använda också (583)
Blir det som det är tänkt så börjar jag under våren.
Någon som överhuvudtaget sett nån skoter med PRS chassit som blivit moddat?
Ös på med tankar och idèr nu!
Last edited: