m8 hcr eller inte?

Thrane

Medlem
26 dec 2009
36
0
1
byske
hej jag har kollat på arctic cats nya m8 hcr men jag undrar vad som är skillnaden på den och vanliga m8 tack för avaren Mvh simon :)
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Nu ska vi se om jag får med allt..

Titanfjärdrar vid alla dämpare
Titan axlar i boggin
Samma spårvidd som Crossfire
Annan variatorsetup
Extra förstärkningar för att få den ännu lite styvare
Annan speciell hård matta

De är väl de jag kan komma på nu iaf..
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
den sägs ska vara riktigt svårstyrd! för det är ju dock en hillclimber..
Jämförde en 09 M8 och en 09 M8 HCR förra säsongen och jag kände inte någon större skillnad. HCR har en lite annan spårvidd som gör att den är mera ledanpassad jämfört med M8 som är en ren lössnöracer men svårstyrd - Nej, det är den absolut inte. Skall upp till Kiruna till helgen och testa den lokala Arctichandlarens 2010 M8-HCR :). Kan ge en bättre rapport då. Eventuellt köper jag lös deras. Finns ingen annan att få tag på i Svedala.
 

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
okej, det va nämligen två bekanta till mig som va och provkörde alla -10or däribland en HCR och det va flera andra som sa att man inte rådde med att styra, nej dom va inte 12 år á 50kilo :)
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
okej, det va nämligen två bekanta till mig som va och provkörde alla -10or däribland en HCR och det va flera andra som sa att man inte rådde med att styra, nej dom va inte 12 år á 50kilo :)
En grej att kolla. Jag testade en CF8 förra säsongen som jag tyckte var nervös i styrningen. Lite oberäknelig liksom. Ägaren tyckte att maskinen var OK. Vi mätte upp skidorna och det visade sig vara toe in isf toe ut. Vred ut dem 30mm och det blev en annan maskin. Ingen tänkte bara på ett sånt enkelt fel.

Men, visst. Blir det en HCR så kommer jag att sätta på mina SLP PP iaf. Spelar ingen roll vad det är för originalskidor. Jag älskar mina SLP och använder bara dem. Lite som en gammal flickvän :) Jag vet alltid var jag har maskinen.

Jag kommer med rapport efter helgen.
 

Tuktt

Aktiv medlem
27 mar 2008
54
0
1
Boliden/Skellefteå
Du gör helt rätt med byte av skidor...
den styrdåligt i lössnö man måste bryta vart man ska.
den är tungstyrd och spårig efterled...
tyckte även att det var dåligt¨bär¨ i lössnö..

Men det är dock en djävulskt rolig maskin... bort sätt ifrån det =D

Och jag skulle säga att den inte är led anpassad som någon skrev har jag för mig,
den är rätt svår körd på ledfaktiskt utan krängnings hämmare...


Och där har jag en fråga följde det inte med krängningshämmare?
Om det är någon som har koll annars så får man höra med AC Handlaren.
Behöver dom inte men kanske skulle vara bra att ha vid försäljning av skotern till någon ¨ledfantast¨ :becky: