M8 drevning på xf800 2012

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Jag hade en änu lägre drevning på min och jag tyckte skotern vart starkare, men då gick den bara 125km/h sen också.
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Vad är du ute efter?
Spontant så tycker jag std drev är rätt lagom, min ville dock lukta rem dom få km jag körde med std varatior kalibrering. Nerdrevning kräver oftast lite variatorjusteringar för att maskinen ska hålla rätt varv.
Har inte testat hålla ut min xf då jag inte vill döda mattan men den matar upp rysligt fort i 145-150 så den lär varva ut orginaldrev rätt fort. Tänk på att hög "trackspeed" är kung i lössnö!
Tveksamt att en nerdrevning rakt av ger nån prestanda ökning på så stark motor, satsa på bra variatordelar i stället, det gjorde jag iaf.
 
Last edited:

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Prova då v-kit, min ville inte heller resa så mycket med jätte nerdrevning.
Dock försökte jag inte pilla med annat hheller för att försöka få den å resa mer heller.
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Åker diablos vkit på min, funkar mkt bra på std maskin. Har även mixtrat lite mer (pcv, kil och burk) och nu har jag fått riktigt fin snurr på den, i sursnö gick den iaf upp på rullen i 40 och höll ut lååångt... Bra kit med låga tillslag och fint klipp när man nyper i!
Börja med ett v-kit av nått slag, min std ville fort börja lukta rem.