M7

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Hade tänkt höra lite kring m7an, Hur är körställningen på denna maskin är den att jämföra med reven eller? Har kört ski-doo och funderar på å byta till en Summit Rev eller en M7a. Har även hört att mattorn är dåliga på dom? Hade även tänkt höra kring bränsleförbrukningen (Har läst på skoterbanken men det är oftast inget att lita på) Skulle även vara bra att få veta lite för och nackdelar

Tacksamm för svar.
 

sno-pro f7-05

Välkänd medlem
9 sept 2007
187
0
16
örnsköldsvik
tjena.. hur skön skoter som hälst i snön. men inte den skönast på led men funkar. om du ska välja mellan dom ta m7an mycke mer att köra med. drar lite soppa men det få man räkna med om det ska gå bra;)
 

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
m7,an är en skoter som man går väldigt bra i snön, körställningen är helt okej från fabrik, angående förbrukningen så smakare så kostar de kan man säga
jag har aldrig komme under 3,3 liter milen. sen va man ska kolla efter i chassit om man jagar en m7,a så ska man låssa slutburken å kolla noga just framför broms skivan där den bruka spricka på dom flesta M chassin (05-06) iaf .
från fabrik är oljepumpen väldigt påställd så den ger för mkt olja och avgasportarna går tungt. mattan (attack 20) den är juh inte den bästa i snön funkar den hyfsat men på led går de bara köra sakta för de finns inget grepp i sidled på den. sen finns det ett litet problem med fjädringen i boggien när fjädringen går ihop så spänner sig mattan och går tungt, de finns ett kit för att åtgjärda detta som går på dryga 1000-lappen. i övrigt en mkt fin maskin som jag är mkt nöjd med :)
 

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Okej, snackade med en som hade en M7a han sa han hade fått ner sin kring 1.7-1.8 på led men de kan ju inte stämma. Nog för att man andvänder dom vid sidan om leden.
 

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
iofs så ha jag inte kolla så där jättenoga men 10 mil på en tank ungefär så går säkert klämma ut 11 om man snål kör lite men jag tro inte de e är möjligt å komma ner i dom siffrorna för en f8 som körs lungt efter led ska enligt uppgift ta ca 2,4
 
B

Biosteel

Hade tänkt höra lite kring m7an, Hur är körställningen på denna maskin är den att jämföra med reven eller? Har kört ski-doo och funderar på å byta till en Summit Rev eller en M7a. Har även hört att mattorn är dåliga på dom? Hade även tänkt höra kring bränsleförbrukningen (Har läst på skoterbanken men det är oftast inget att lita på) Skulle även vara bra att få veta lite för och nackdelar

Tacksamm för svar.
ta en M7 du kan inte älskar en skoter mer än den i snön :)
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Körställningen är enligt mig dålig. Låg bred dyna och lågt styre. Jag monterade en bossdyna samt höjde styret 10 cm, nu är det ok!
Attac 20 är underbar i snön men på hårt underlag är den jobbig. Bytte till en camoplast.
Den drar mellan 2-5liter/mil beroende på körning.
Jobbigt att det inte finns back.
Boggien måste moddas (se tidigare inlägg).
Går alldeles för fett original, åtgärda genom att köpa en boondockerbox eller montera ett munstycke i slangen.

Annars en skoter som bara går och går medan ski-doo grabbarna byter remmar :)