M7 eller M8 Råd;Tips,m,m

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Hej Arctic cat sidan
Ska byta skoter nu till vintern igen funderar på M7 -05 eller -06a eller om man ska slå på lite större M8 -07 eller 08a är de nå skillnad på dessa modeller
tänkte uppgraderingar m.m? 08a har ju andra fot steg de är väll de enda eller?
Chassit är väll ganska hållbart inge större problem om råden eller?
Och motorerna funkar bra på dessa modeller?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
största skillnaden är nog att om du går på en 800 så går den snålare och har back , motorerna är riktigt bra och driftsäkra , däremot saknar dom elback å speciellt 700 kan vara törstig ...
 
B

Biosteel

största skillnaden är nog att om du går på en 800 så går den snålare och har back , motorerna är riktigt bra och driftsäkra , däremot saknar dom elback å speciellt 700 kan vara törstig ...
instämmer fullständigt :p
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Hittar du en fin M8 till ett bra pris, SLÅ TILL DIREKT! :D Bästa mountain maskinen på marknaden enligt mig. M7an är inte dålig, den är också jävligt bra, men som dom säger så går 800 snålare och går bättre än 700an. M-serien tycker jag har fruktansvärt skönt chassie, det går att bränna på efter lederna och sjukt lätthanterad i snö. Har själv funderingar på nån av dom, men för mig tror jag det blir en M7 för jag har inte råd till en M8 om jag inte skulle hitta ett riktigt kap. ;)
 
B

Biosteel

vet av 3st m8 09er och en av dom äger jag, som framvagnen ha blivit krokig på, på min gick nedre bulten av och allt blev krokigt.
då va de 3 st M8 or som man har kört med på helt fel sätt :bootyshake:
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Men va jag har lärt mig så är ingen (nyare) skoter så värst förtjust i stubb och sten. Så jag tror de är onödigt att försöka lära dom att bli de! :argh:
 
Last edited:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Man får faktiskt räkna med att det mesta går sönder lättare på dagens skotrar när vi gör allt för att dom ska bli lättare. Kör man in i ett träd med en gammal järn klump (nu tar jag som ex en polaris med indy chassie) så händer det knappt något, den går att köra med utan problem, bara lite trasig huv och buk, kanske en aning tungstyrd också (egen erfarenhet) :laugh: men vill inte veta hur den hade sett ut om det varit en av dagens skotrar. ;)
 

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Man får faktiskt räkna med att det mesta går sönder lättare på dagens skotrar när vi gör allt för att dom ska bli lättare. Kör man in i ett träd med en gammal järn klump (nu tar jag som ex en polaris med indy chassie) så händer det knappt något, den går att köra med utan problem, bara lite trasig huv och buk, kanske en aning tungstyrd också (egen erfarenhet) :laugh: men vill inte veta hur den hade sett ut om det varit en av dagens skotrar. ;)
Det skulle inte vara en vacker syn :afraid: