M7 141'' skenor på Mtn Cat 136'' boggi?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Är det någon som vet om det kommer blir nåra problem att montera ett par M7 141'' boggiskenor på min boggi ist för mina org 136'' skenor? Pratade med den föredetta arctic handlaren här där ja bor å han trodde att de skulle passa mer lr mindre rakt av. Men är det någon som vet exakt?
Om det inte skulle passa, hur mkt jobb ar det att få dom att passa isf? bara att borra nåra nya hål lr?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
tror inte det är "mer eller mindre bolt on". Men däremot så är det inte svårt astt få det att passa. Främre eller bakre delen passar bolt on, så förslagsvis borrar du bara hål där bak för bakre saxen. OM det nu inte skulle passa såass bra att du slipper.

Men du, ta ett CC mått mella bakre och främre armarna i boggiet(mellan främre "w" armen och bakre saxen) så kan ja kolla vilka mått det är på min M8, då det är rätt så likt. Och behöver du en lämplig matta till operationen så PMa, min matta ska väck.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Hur många fästpunkter är det som håller fast skenorna? Ska kanske köpa skenor och matta av Metso. Vart kan jag hitta 3'' drivhjul för ett bra pris? Förutom blocket då. Dom behöver inte nödvändigtvis vara nya. Eftersom jag är arbetslös så vill jag försöka komma undan så billigt som möjligt med det här :)
 

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
"Portat" en hel del mattor, aldrig vart nå problem.
Visserligen har dom mest gått i lössnön men även efter en del led och inga tendenser att gå itu.