mätarställning f7

robinnordin

Aktiv medlem
9 feb 2008
58
0
1
örnsköldsvik
Det är såhär att min mätare har lagt av och har tänkt att köpa en begagnad men då undrar jag om det är så att mätarställningen lagras i själva mätaren eller i styrboxen? dum fråga kanske men inte så kul om man köper en mätare som har gått typ 1200 mil när skoter bara gått hälften...
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
den lagras i datan som sitter i skotern. och inte i själva mätarn som andra skotrar. eftersom att den är digital. därför går de inte heller att fuska med miltalen på dessa modeller om man inte byter databoxen för massa tusenlappar men de gör man inte utan anledning ;)
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
den lagras i datan som sitter i skotern. och inte i själva mätarn som andra skotrar. eftersom att den är digital. därför går de inte heller att fuska med miltalen på dessa modeller om man inte byter databoxen för massa tusenlappar men de gör man inte utan anledning ;)
Är du säker på det?
På min CF 1000 -08 ska de bytas mätare på garantin (den nyare modellen) och då säger iaf. min ÅF att milen inte kommer följa med på den nya mätaren dock kommer timmarna och lite annat att vara kvar i skoterns "dator" och kunna visas på den nya mätaren.

Nån som bytt mätare och vet säkert?
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Milen hänger med mätaren, timmarna hänger med skotern så en helt ny mätare visar noll mil men (t.ex.) 200 timmar.