Mätarinställning, mp/h till km/h

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Eftersom man är och ska fingra i allt så lyckades jag häromdagen med ett konststycke, jag ändrade mitt mätarhus från km till miles, och nu får jag inte tillbaka det igen.

Har inte läst nån instruktion om hur man gör, den boken är hemma (12mil bort).

Kan någon snäll själ förklara lite snabbt hur man ändrar?? Att dumlägga mig i det här läget är som att hälla vatten på en gås för jag har redan insett det själv. :embarrest:

Skotern är en M8000 -14
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
På min -12a så ändrar jag på en av knapparna. Kommer inte ihåg vilken men jag råkade också ändra till miles för nån vecka sen. Men höll inne en av knapparna en liten stund så vart de km igen
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Det står i boken som du fick med när du köpte din m8000 , annars har jag för mig att man ska ställa in så du har hastighetsmätaren som digital sen hålla in båda knapparna i nån sekund.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Månne om de var den man ändrar från digital till analog varvräknare. Jag behövde då inte hålla inne två knappar samtidigt
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Hahaha ja va säg man?? Ibland så skulle man behöva en redig käftsmäll, var ju inte speciellt svårt att få tillbaka km/t när man bara kolla på va man gjorde!! Synd bara att nu är skoterfan död istället, blir att åka till ÅF och lämna in den. Garanti är finfina grejjer. :)