Märke/Fabrikat på Trippel pipor till 650/RXL ?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Hejsan jag har et litet knapert problem, jag kan nämligen inte lista ut på egen hand vilket märke dessa pipor är av. Jag köpte dem av en som trodde sig vara SLP, men min polare trodde inte det var SLP. Så nu står jag med trippelpipor som jag inte kan bestycka rätt..Dem märken som jag känner till är AAEN, SLP, PSI, DRE/DECKER..sen tar det stopp. Så är det någon vänlig själ som kan identifiera dem?




 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Är du 100% säker?! Varför tror du det osv..om har 100% rätt är du KUNG! Då har jag bestyckningstabeller osv :) det skulle underlätta allt såå mycket. Kollade på SLP:s hemsida så ser inte mina pipor exakt likadana som som på intruktionsbilden som ligger i pdf filen..finns det olika modeller av samma märke/motor?
 
Last edited:

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Har fösökt hitta mer info och fick alternativet att det är decker pipor? Någon som vet vart man kan hitta mer info om decker pipor...har sökt på google men har inte hittat något.
 

Brannmark

Välkänd medlem
1 jan 2000
120
0
6
45
Kalix
Här kommer det riktiga svaret....

DG! Alltså inget av det du trott....

Kanske rent av XLT rör gjorda av DG, för att göra det ännu värre...

DG, XLT rör...

Kolla med Begans motor för mer info.

/Brannmark
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Ja fan där har vi dem! Dem där ser ju exakt likadana ut :( Tack för infon, hoppas man kan ha DG (XLT) rör på en 650. Ska prova ikväll och tänkte bara säga att dem passar superbra..är inte XLT motorn lite annorlunda? Dem ska väl inte passa rakt av mellan xlt och 650 eller? Hur ser du att det är DG pipor, hittar ingen info någonstans på hemsidan. Provade oxå ringa 0900-2066666...20 spänn minuten :p
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Tänkte bara säga att idag fick jag igång bettan som den skulle, den började gå hyffsat mycket vassare :D Nu kör jag med mycket mindre MJ och nålen flyttade jag upp ett steg. En annan sak är att den varvar 9200~9500rpm.. lite mer jämnfört mot orginal maxvarv 8200rpm :p