Lyse på hjälmen

Ingoberra

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
Nån mer som har funderat på det. Skulle va hur bra som helst om det skulle funka så man kan minska att lyset fladdrar så mycket att man nästan blir sjösjuk. Skulle generaton orka med typ 100w
 

Nils

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
vilket lyshuve =)

skulle se lite konstigt ut med en big knickare på skallen.. coch på tala om vikten
 

Mach Z 99 RER

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
[Uppdaterat: Senast editerat den 08-Dec-02 kl 06:57 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 08-Dec-02 kl 06:55 PM (CET)]Kan dette være noe lurt? Høy vekt på hodet..nei, jeg vil ikke ha det.
Kraftforsyningen må jo enten bli batterier i hjelmen/lykta eller på skutern, eller fra maskinen, og det blir da en ledning som lett blir i veien eller en hjelm som blir for tung. Endurolampene varer vel ikke mer enn et løp hvis de bruker batterier..
 

Ingoberra

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
Ni har inte sett lysena som enduroåkarna har på hjälmen. Små xenonlampor med ett ##### ljus och dom lär knappast väga mycket heller. Det var knappast nå Bignick jag tänkte på så jag undrar vem som är lyshuvet.
 

SnakeMan1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
27
0
0
www.ss440.tk
>Ni har inte sett lysena som
>enduroåkarna har på hjälmen.
>Små xenonlampor med ett
>##### ljus och dom lär
>knappast väga mycket heller.
>Det var knappast nå Bignick
>jag tänkte på så jag undrar
>vem som är lyshuvet.

Såna där xeon-lampor,nån som har en länk vart man kan köpa sådana?Små eller stora spelar ingen roll..
 

RacerX

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
Nån exeno spot tror jag inte att du sett...snarare en halogen spot...xeno e ju lite speciellt...för att en sådan ska funka behövs ju lite kring elektronik som bygger upp den starka effekt som krävs...nog om detta kolla på länken nedan...där finner du bilder på olika hjälm montage pluss att du kan köpa olika halogen spottar med olika effekt där

www.megawattsweden.com

Lycka till!!!
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Ja alltid är det nåt ljushuvud som lyser upp tillvaron. *tittar på nils*

Lampor och doningar att köpa samt ett forum att diskutera i finns på: http://www.megawattsweden.com/sv/

Själv har jag inte kommit så långt som att faktiskt beställa grejer men har funderat på det.

 
E

Eizo

Jag har lyse på hjälmen helt överlägstet.
Köpte en 12volts 8 graders Osram (IRC)
halogenlampa. Har även testat Philips (ES)
Fått idén från enduro.
Kolla i manualen så står det säkert vad motorn kan leverera för watt.
 
E

Enduroåkare

Har köpt xeon system ifrån megawatt drar ca 45W vilket lätt kan levereras av generatorn, motsvarar ett extraljus på ca 180-200W. Det vill säga ett mycket bra lyse. väger nästan ingenting. Enda nackdelen är priset eftersom ett kit med den elekrtonik som behövs kostar ca 5000-6000kr lite beroende på utförande.